Avtal på 900 miljoner mellan SAS och Apollo

September 18, 2015 06:00

SAS och Apollo har haft ett samarbete i cirka 15 år och nu väljer Apollo återigen SAS som partner för en stor del av charterflygningarna från Skandinavien under sommarsäsongen 2016.

– Vi är väldigt glada över att Apollo återigen har valt SAS som partner för sina flygningar. Med vår stora flotta erbjuder vi en bra och pålitlig produkt som våra nästan 30 miljoner kunder har glädje av varje år. Vi ser fram emot att fortsatt välkomna Apollos kunder ombord på våra flygplan nästa år, säger Annelie Nässén, global försäljningschef på SAS.

Apollo har valt SAS som deras största externa flygsamarbetspartner utöver det egna flygbolaget Novair. Tack vare SAS flexibla flygplansflotta är det möjligt för Apollo att erbjuda direktflyg från flygplatser både i storstadsregioner och regionalt i Sverige, Norge och Danmark.

– Vi har haft ett långt och framgångsrikt samarbete med SAS och vet att de levererar en produkt med en bra punktlighet och hög kvalitet vilket är viktigt i vårt erbjudande till Apollos kunder. Vårt samarbete med SAS ger oss dessutom en stor flexibilitet som vi värdesätter högt, säger Leif Vase Larsen, vd för Apollo Travel Group.

Avtalet mellan SAS och Apollo omfattar flygningar från 18 orter i Skandinavien till 28 destinationer i Europa. I Sverige gäller avtalet flygningar från Stockholm Arlanda, Malmö Airport och Göteborg Landvetter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour +46 8 797 29 44