Förbättrat servicekoncept på långflygningar i SAS Business

January 26, 2015 07:30

28 januari lanserar SAS ett förbättrat servicekoncept i SAS Business på alla långflygningar. Kunderna får en restaurangupplevelse i luften baserat på fler valmöjligheter, än mer personlig service och en hög kvalité i alla detaljer.

SAS gör just nu en satsning på långdistansflottan där sju existerande flygplan byggs om samtidigt som nya flygplan kommer in från och med hösten 2015. Nu förbättras även mat- och dryckesupplevelsen i SAS Business där kunderna kommer märka förändringar från och med 28 januari.

– Vårt förbättrade servicekoncept tillsammans med vår helt nya kabininteriör kommer göra det möjligt för oss att erbjuda en högklassig upplevelse i SAS Business. Mat och dryck är oerhört viktigt för våra kunder och där har vi sett till deras önskemål när vi utvecklat det nya konceptet, säger Gustaf Öholm, ansvarig för ombordservicen på SAS.

Fler valmöjligheter och mer personlig service kommer vara de största förändringarna för kunderna i SAS Business. Exempelvis kommer det erbjudas ett till val av både förrätt och huvudrätt. För att öka restaurangkänslan och ge än mer personlig service kommer bordet bli uppdukat med dukar och porslin och serveringen sker från en servicevagn för att minimera användandet av brickor.

– Vi har lagt stor vikt på den totala upplevelsen i allt från mat och dryck, dukning, materialval, personlig service och atmosfären i kabinen för att skapa en restaurangupplevelse i luften, säger Gustaf Öholm.

Det förbättrade servicekonceptet kommer finnas på alla SAS långdistansflygningar från 28 januari. SAS har långdistansflygningar från Skandinavien till New York, Washington, Chicago, San Francisco, Houston, Peking, Shanghai och Tokyo. I september 2015 öppnar SAS en ny linje från Stockholm till Hong Kong.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour