Millioner av unike reisetips med SAS

December 21, 2015 10:00

Nå lanserer SAS Remap – en helt ny funksjon i SAS-appen – der SAS kunder enkelt og visuelt kan skreddersy og dele personlige reiseguider med andre reisende.

Over 1.8 millioner mennesker benytter i dag SAS-appen til å bestille flybilletter, foreta check-in, boarding, se EuroBonus poengsaldo og til å laste ned og lese aviser og magasiner. SAS-appen er flere ganger blitt kåret til den beste fly-appen, senest i oktober i år, basert på en uavhengig analyse bestående av ca. 50.000 brukeranmeldelser.

Med den nye funksjonen, Remap, fortsetter SAS arbeidet med å utvikle innovative løsninger som gjør livet enklere for kundene. Remap er den første digitale plattformen der man kan lage unike og personlige reiseguider med egne og venners tips samlet i et kart.

– Mange av kundene våre reiser mye og har dermed mange erfaringer og tips å dele med andre. De beste reisetipsene er gjerne de man får fra egen omgangskrets, derfor er vi stolte av å kunne tilby en helt ny digital løsning som gjør det enkelt å få og dele reisetips med venner og bekjente, sier Eivind Roald konserndirektør for kommersiell virksomhet i SAS.

Under ”My maps” i SAS-appen kan reisende lage egne kart med reisetips til destinasjoner over hele verden. Kartet kan deles med venner via blant annet Facebook, sms eller e-post, og venner kan legge til sine reisetips i samme kart. Resultatet blir millioner av skreddersydde reiseguider, som de reisende kan dele og redigere. I og med at reisetipsene plasseres på kart er det også mulig å hente vei beskrivelser til stedene som blir omtalt.Se mer her.

Man kan motta og se andre reiseguider uten å ha SAS-appen, men for å få den beste opplevelsen skal Remap åpnes via appen. SAS-appen og den nye funksjonen er tilgjengelig for alle EuroBonus-medlemmer – over 4.2 millioner mennesker. Er man ikke allerede medlem kan man bli det via appen. Appen kan lastes ned gratis i App Store og Google Play.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00