Premiär för SAS nya linjer från Göteborg

October 23, 2015 06:00

På måndag den 26 oktober startar SAS nya direktlinjer till Paris och Bryssel från Göteborg Landvetter.  Den 8 november startar även den nya linjen till Umeå.  Med de nya linjerna flyger SAS direkt till totalt 16 destinationer runtom i Europa från Göteborg.

SAS expanderar i Göteborg och har tidigare meddelat en satsning på flera nya direktlinjer. De nya linjerna till Paris och Bryssel startar i samband med att vinterprogrammet successivt träder i kraft. Bryssel är en viktig destination för flera stora företag i västra Sverige medan Paris i första hand är en destination för de som reser privat. Båda linjerna kommer att trafikeras med en Boeing 737. SAS börjar även med en ny direktlinje till Umeå 8 november och ökar dessutom trafiken till Luleå med fler avgångar. I samband med vinterprogrammet öppnar även flyglinjen mellan Göteborg och London Stansted som kommer ersätta den befintliga linjen mellan Göteborg och London Heathrow.

– Göteborg är en viktig region för oss och många kunder i området har efterfrågat nya linjer och fler direktflyg. Vi utvecklar konstant vårt erbjudande för de frekventa resenärerna i Skandinavien och genom dessa nya direktlinjer stärker vi vår position i västra Sverige, säger Anders Wahlström, försäljningschef på SAS i Sverige.

Under sommaren återöppnade SAS sin lounge på Landvetter. Loungen, som numera är hela 415 kvm, är uppgraderad på alla sätt med bland annat nya kombinerade mötes/arbetsrum och ett kids corner för de yngre resenärerna.

Tidtabell till Paris och Bryssel
Linjen till Paris kommer att trafikeras på måndagar, torsdagar, fredagar och söndagar.

Måndagar: SK2573 med avgångstid 16:40
Torsdagar: SK2573 med avgångstid 06:30
Fredagar: SK2573 med avgångstid 08:05
Söndagar: SK2573 med avgångstid 18:00

Linjen till Bryssel kommer att trafikeras på måndagar, tisdagar, onsdagar (två avgångar), torsdagar och fredagar.

Måndagar, tisdagar och onsdagar: SK2575 med avgångstid 06:30
Onsdagar och torsdagar: SK2577 med avgångstid 17:00
Fredagar: SK2577 med avgångstid 13:50

Paris och Bryssel är destinationer som SAS redan idag trafikerar från Stockholm, Köpenhamn och Oslo.

För mer information, vänligen kontakta:
SAS pressjour
+46 8 797 29 44