SAS åbner ny rute til Innsbruck

September 14, 2015 06:00

Skisæsonen er snart over os og med åbningen af ny Innsbruck-rute tilbyder SAS i alt 15 ski-ruter fra Skandinavien og til europæiske destinationer, heraf seks fra Københavns Lufthavn.

SAS har netop åbnet salget for en ny rute mellem København og Innsbruck i Østrig, en yderst populær skidestination. Ruten åbner den 27. december og bliver betjent hver søndag frem til slutningen af marts for også at dække Påsken.

– SAS fortsætter med at udvikle vores rute-tilbud til de frekvente rejsende i Skandinavien. Nu går vi snart ind i vintersæsonen, og det er vigtigt, at vi har et solidt og interessant tilbud til kunderne. Innsbruck ligger utrolig godt for mange skidestinationer både i Østrig og Italien, og vi ser frem til at tilbyde denne mulighed til vores kunder, siger direktør for Network, Simon Pauck Hansen, SAS.

Ruten er planlagt med aftenafgange, så kunderne kan få en hel dag hjemme eller på destinationen før afrejse. Når SAS åbner Innsbruck er det for at møde en stigende efterspørgsel på flyrejser til skidestinationer.

SAS tilbyder i dag ruter fra København til München, Geneve, Zürich, Milano, Salzburg og nu også Innsbruck. I tillæg til den nye rute lægger SAS også en ekstra afgang på Salzburg-ruten i skihøjsæsonen fra februar til marts og flyver dermed to gange hver lørdag.

Indenrigs
I Sverige og Norge tilbyder SAS også indenrigsruter til skidestinationer. Rejsende fra Danmark kan gøre brug af SAS’ rute fra Malmø til Östersund eller fra København til Oslo og videre med ski-ekspres.

Tidstabel
Ruten betjenes med en Airbus 320 fra 27. december 2015 til 27. marts 2016.
Afgang fra København med SK2607 hver søndag kl. 17.25. Ankomst Innsbruck kl. 19.25.
Afgang fra Innsbruck med SK2608 hver søndag kl. 19.55. Ankomst København kl. 21.40.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling +45 32 32 31 35