SAS åbner salget: Hong Kong klar til afgang

January 29, 2015 06:00

SAS letter første gang torsdag d. 10. september kl.15 fra Stockholm (ARN) til Hong Kong (HKG). Derefter vil kunderne kunne flyve med SAS’ nye langerutefly fem gange om ugen til og fra Hong Kong: Mandag, torsdag, fredag, lørdag og søndag med returflyvning fra Hong Kong mandag, tirsdag, fredag, l��rdag og søndag.

Ruten beflyves med SAS’ helt nye langrutefly Airbus 330 Enhanced, som kommer ind i flåden samtidig med ruteåbningen.

– Vi har sammensat et produkt, der er attraktivt for vores frekvente rejsende i Skandinavien, både hvad angår vores sædvanlige gode service, komfort, wifi, servering ombord og absolut også i forhold til rejsetider og priser. Med denne direkte rute fortsætter SAS med at levere på sin vision om at gøre livet enklere for vores skandinaviske rejsende, og vi er meget stolte og forventningsfulde, siger Eivind Roald, Executive Vice President Commercial, SAS.

Det er SAS’ fjerde direkte rute mellem Skandinavien og Asien, og ruten vil have gode forbindelser til og fra centrale lufthavne i Europa. SAS er ene om at flyve mellem Skandinavien og Hong Kong, der er en af verdens travleste lufthavne og et vigtigt logistisk knudepunkt for regionen. Hong Kong er samtidig den største lufthavn for fragt i verden, og SAS forventer derfor god fragtkapacitet på den nye rute.

Efterspørgsel på lange flyvninger
– SAS oplever generel stigende efterspørgsel på de lange flyvninger fra Skandinavien – også til Asien. Mange skandinaviske firmaer med regionale hovedkvarterer i det østlige Asien er placeret netop i Hong Kong, og vi ser frem til at byde alle velkommen ombord, siger Eivind Roald.

SAS flyver allerede direkte mellem København og Beijing, Shanghai og Tokyo.

Den samlede flyvetid fra Stockholm til Hong Kong vil være cirka 10 timer og 20 minutter. Flyver man fra København, skal man samlet lægge 1 time og 50 minutter oveni inklusiv ventetiden i Stockholm på 40 minutter.

Billetsalget åbner torsdag den 29. januar med priser fra 4.850 kroner (i kampagneperioder begynder priserne på 3.999 kr).

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35

Fakta om Hong Kong:

• Hong Kong lufthavn ligger på en kunstig ø med let adgang med tog til og fra Hong Kong/Kowloon.
  • Svenske, norske og danske statsborgere skal ikke have visum for at rejse til Hong Kong.
  • Hong Kong er SAS’ fjerde direkte forbindelse til Asien.
  • Hong Kong er den største lufthavn for fragt i verden, og der forventes god cargo kapacitet på den nye rute.
  • Hong Kong har en befolkning på syv millioner, og er nabo til den sydkinesiske by Shenzhen, hor der bor næsten 10 millioner.
  • Hong Kong er den største destination i Asien, der indtil nu har været ubetjent af en nonstop rute fra Skandinavien.
  • SAS havde mellem 1992 og 1999 en direkte rute til Hong Kong fra København.

Ruten vil blive betjent af en Airbus 330-300 Enhanced med plads til 262 passagerer. Indtil midten af oktober vil det dog veksle mellem en A330 Enhanced og en A340.

Tidstabel
ARN 15:00, ankomst HKG 7:20 lokal tid
HKG 9:05 lokal tid, ankomst ARN 14:35

Hvis du rejser fra København og retur
CPH 13:10, ankomst ARN 14:20, afgang ARN 15:00, ankomst HKG 7:20 lokal tid.
Total rejsetid 12 timer og 10 minutter.

HKG 9:05 lokal tid, ankomst ARN 14:35, afgang ARN 15:15, ankomst CPH 16:25.
Total rejsetid 13 timer og 20 minutter.

• Go kampagnepris fra 3.999 DKK retur, Go normalpris fra 4.850 DKK retur
  • Plus kampagnepris fra 7.999 DKK retur, Plus normalpris fra 11.000 DKK retur