SAS åpner ny daglig rute til USA fra København

October 8, 2015 10:00

Når sommerprogrammet 2016 trer i kraft åpner SAS enda en helårsrute til USA. Fra slutten av mars 2016 flyr SAS daglig direkte mellom København og Boston. SAS er dermed det første flyselskapet som flyr direkte til Boston fra Skandinavia.

SAS fortsetter å styrke sitt tilbud til de frekvente reisende til og fra Skandinavia og introduserer nå en helårsrute med daglige avganger direkte fra København til Boston. Med den helt nye helårsruten tilbyr SAS i 2016 cirka 500 flyvninger til Boston, 6.600 flyvninger til USA og totalt 1,6 millioner seter til USA. Dermed bekrefter SAS nok en gang sin posisjon:

– SAS er det flyselskapet med det absolutt sterkeste tilbudet fra Skandinavia til USA, som er et voksende og etterspurt marked blant frekvente reisende. Vi har lenge hatt Boston høyt på ønskelisten over direkte destinasjoner, og vi er derfor glad for å kunne åpne salget til denne direkteruten fra København syv ganger i uken. Det er særlig viktig for våre forretningsreisende at vi tilbyr fleksible reisemuligheter, og derfor er ruten særlig målrettet disse frekvente reisende, sier konsernsjef Rickard Gustafson, SAS.

Ruten, som flys med en såkalt business-jet, en ombygget Boeing 737-700 med plass til 86 passasjerer, henvender seg primært til forretningsreisende, og møter en stigende etterspørsel på strekningen fra nettopp forretningssegmentet. Virksomheter innenfor høyteknologi, finanssektor, medisinindustri og høyskoler har lenge ønsket direkte og daglige flygninger mellom Boston og København. Ruten gir gode forbindelser til/fra flere byer i Norge, og SAS forventer en stor andel reisende til og fra det øvrige Skandinavia og Nord Europa, med smidige videreforbindelser.

– SAS’ nye rute til Boston gir daglige forbindelser mellom to viktige metropoler som er til glede for både skandinaviske og nordamerikanske reisende. Samtidig styrker Københavns Lufthavn sin posisjon som en av de nordeuropeiske lufthavner med best forbindelser til det viktige nordamerikanske markedet, sier Thomas Woldbye, adm. direktør i Københavns Lufthavne A/S.

Salget til SAS’ nye Boston-rute åpner den 9. oktober med normalpriser fra NOK 5899,-. Første flygning er 29. mars 2016, og flys av selskapet PrivatAir med en Boeing 737 med 20 Business og 66 GO-seter. Avgangs- og ankomsttidspunktene på ruten er tilpasset gode forbindelser til og fra København, og sentrale lufthavner i Skandinavia og Nord-Europa.

Utover den nye direkteruten til Boston åpner SAS i mars også tre nye direkteruter fra København til Wien, Krakow og Reykjavik fra sommerprogrammet neste år. SAS tilbyr nå langdistanseflygninger fra Skandinavia til New York, Washington DC, Chicago og San Francisco, og lanserte nylig nye direkteruter til USA i 2016: Fra Stockholm til Los Angeles, fra Oslo til Miami, og fra København til Miami.

SAS offentliggjør i uke 42 resten av sommerprogrammet 2016.

Tidtabell København-Boston:
Fra København: Avreise daglig med SK927 kl. 12:50 med ankomst i Boston kl. 15:20
Fra Boston: Avreise daglig med SK928 kl. 17:30 med ankomst påfølgende dag kl. 07.00

For ytterligere opplysninger vennligst kontakt:
SAS presseavdeling +47 64 81 88 00