SAS-appen oppgradert til Apple Watch

April 21, 2015 06:00

Når Apple vil lansere sin Apple Watch oppgraderer SAS samtidig sin app til Apple Watch funksjonalitet. Kundene får dermed mulighet til å bruke den nyeste teknologien på markedet på flyreisen.

Siden Apple annonserte Apple Watch, har SAS jobbet med en oppgradering av SAS-appen, for at mange av de aktiviteter og opplysninger man har på telefonen, også blir synlige i Apple Watch, som for eksempel ombordstigningskortet. Det blir også mulig å se hvilken gate flyet går fra, hvilket sete man har om bord, og man sjekker lett hvor mange EuroBonus-poeng man til enhver tid innehar.

– Alle reisende blir stadig mere orientert mot digitale løsninger, og SAS har ambisjon om å være i forkant av denne utviklingen. Vår app er lastet ned av flere enn 1,3 millioner brukere, og vi ser at bruken av ​​våre selvbetjeningsløsninger før, under og etter reisen er konstant stigende, sier Eivind Roald, konserndirektør for den kommersielle virksomheten i SAS.

SAS-appen er tilgjengelig i App Store, Google Play og Windows Phone Store. Med appen kan reisende med SAS for eksempel bestille flybillett, foreta check-in og se været på reisedestinasjonen.

1. mars utvidet SAS tilbudet på digitale aviser i appen, og lanserte et samarbeid med Readly som gir tilgang til et stort antall internasjonale magasiner. SAS er kåret som vinder i kategorien “Best Mobile App” av Business Travel Awards.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
SAS’ pressevakt: 64 81 88 00