SAS fejrer fire millioner EuroBonus-medlemmer

August 21, 2015 06:00

For to år siden satte SAS et stort udviklingsarbejde i gang for at opgradere sit loyalitetsprogram SAS Eurobonus, og siden er antallet af medlemmer steget stødt.  Hver måned er der kommet 50.000 nye medlemmer til, og nu har SAS EuroBonus rundet fire millioner medlemmer.

SAS EuroBonus er et af Skandinaviens førende fordelsprogrammer, og en vigtig del af SAS kundetilbud. SAS EuroBonus har udviklet sig fra at være et flybonusprogram til et bredt loyalitetsprogram, hvor antallet af samarbejdspartnere – og dermed fordele og service – hele tiden vokser.

Siden opgraderingen af EuroBonus er antallet af medlemmer steget med i gennemsnit 50.000 om måneden og medlem nummer fire millioner blev 27-årige Stig Christiansen fra Norge. I præmie fik han 200.000 EuroBonus point, hvilket eksempelvis rækker til en returflyvning på SAS Business til New York for to personer.

– Vi er utroligt stolte af, at vi har oplevet så stor en stigning i antallet af medlemmer, og at vi nu kan fejre medlem nummer fire millioner. Det viser, at kunderne sætter pris på det, vi gør – både omkring vores egne tilbud, og de tilbud vi skaber sammen med vores samarbejdspartnere, siger Eivind Roald, kommerciel direktør i SAS.

Med EuroBonus kan man optjene point på alt fra køb af flyrejser, hotel og udlejningsbiler til banktjenester og shopping, og samtidig få adgang til fordele og services, som gør rejsen enklere og bedre. SAS Eurobonus har medlemsniveauerne Basis, Sølv, Guld og Diamant, og flere og flere medlemmer når højere niveauer, hvilket giver større fordele og en endnu mere enkelt rejse. Eksempelvis får Guld- og Diamant medlemmer adgang til SAS og Star Alliance lounges, ekstra bagage, Fast track og kundeservice døgnet rundt.

– De seneste år er tilfredsheden blandt EuroBonus-medlemmerne steget, og programmet anvendes flittigt. Antallet af rejser som købes med bonuspoint er steget med 20 procent, siger Eivind Roald.

Af SAS totale indtægter kommer cirka 50 procent fra EuroBonus-medlemmer.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling +45 32 32 31 35