SAS i verdenstoppen på punktlighed - igen

January 27, 2015 07:00

I en måling af alle flyselskaber, som har globale flyvninger, er SAS blevet kåret til verdens næst mest punktlige flyselskab i 2014 – 0,04 % efter vinderen. Også i konkurrencen med europæiske flyselskaber er SAS nok engang på podiet med en tredjeplads. 88,62 % af SAS’ 300.000 flyvninger var punktlige i 2014.

Flightstats, som hver måned præsenterer statistik over flyselskabers punktlighed, har for sjette år i træk kåret de bedste selskaber i On Time Performance Award. I kategorierne Global og Major Airlines har SAS været i Europa- og verdenstoppen alle år.

– Alle medarbejdere i SAS, både på jorden og i luften, gør deres yderste hver dag for at imødekomme kundernes høje forventninger til SAS. Når SAS endnu et år modtager disse priser, bekræfter det, at SAS er helt i toppen blandt alle verdens flyselskaber, og det er en hyldest til medarbejderne, siger koncernchef Rickard Gustafson, SAS.

– Disse kåringer er også et løfte til vores frekvente rejsende om, at SAS fortsat er et pålideligt flyselskab, som loyalt oppebærer høj punktlighed til vores rejsende, siger Rickard Gustafson.

Flightstats måler ankomsttider fra over 150.000 flyvninger hver dag, arkiverer data til analyser og publicering samt informerer om resultaterne til millioner af rejsende verden over. Læs mere om Flightstats her: www.flightstats.com

For yderligere information kontakt:
SAS’ presseafdeling, telefon 32 32 31 35