SAS lancerer Travel Cash

September 16, 2015 06:00

Nu lancerer SAS gennem EuroBonus en helt ny tjeneste – Travel Cash. Travel Cash er et nyt EuroBonus medlemskort, som også fungerer som betalingskort, hvor SAS’ kunder kan indsætte op til tolv forkellige valutaer og optjene point, når de  bruger kortet.

Med Travel Cash kan SAS’ kunder nemt og enkelt veksle og tanke 12 forskellige valutaer op på deres EuroBonus-kort – også uden det er tilknyttet et kreditkort. I SAS’ app kan man hurtigt danne sig et overblik over sine valutaer og se nøjagtigt, hvor meget man har brugt på rejsen. I appen kan man også indsætte og veksle flere penge eller veksle tilbage igen.

– Vi arbejder konstant med at gøre rejsen enklere for vores kunder, og derfor er vi stolte over, som det første flyselskab i Europa, at kunne tilbyde det nye Travel Cash-kort. Nu kan man betale med sit EuroBonus-kort, uden det er tilknyttet et kreditkort og samtidig optjene EuroBonus-point, hver gang kortet bliver brugt. Derudover giver det også et hurtigt overblik over rejsebudgettet, siger Nils Lindhe, chef for SAS EuroBonus.

Med MasterCard som partner kan kortet anvendes ved køb på nettet og alle de steder i verden, hvor man kan betale med MasterCard .

– Vi er utroligt stolte over, at SAS har valgt MasterCard som partner for at kunne tilbyde sine kunder nye innovative løsninger, som gør rejsen endnu mere enkel. Gennem samarbejdet med SAS tager MasterCard også et vigtig skridt ind i den europæiske flybranche, hvor vi ser et stort potentiale, siger Bart Willaert, regionschef hos MasterCard Norden og Baltikum.

Er man interesseret i at anvende de tjenester, som er knyttet til Travel Cash, skal man via SAS’ hjemmeside bestille et nyt medlemskort. Det gøres på www.sas.dk/travelcash. Travel Cash er gratis og er en af mange nyttige funktioner, SAS kunder får som medlem af  SAS EuroBonus.

Det amerikanske selskab Rêv samt Catella Bank er vigtige samarbejdspartnere i projektet.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling +45 32 32 31 35