SAS ökar antalet avgångar till USA och Asien

July 1, 2015 05:00

SAS har tidigare i år offentliggjort ett ökat antal avgångar från Oslo och Stockholm till New York, samt från Köpenhamn till San Francisco.

Nu presenterar SAS ytterligare tre avgångar per vecka, två extra till Shanghai och en extra till Chicago. SAS kommer därmed flyga dagligen till de bägge destinationerna. Förbättringarna sker vid öppningen av vintertrafikprogrammet i slutet av oktober och betyder att SAS vintern 2015/2016 erbjuder 108 avgångar i veckan mellan Skandinavien och USA och 50 avgångar i veckan mellan Skandinavien och Asien.

– Den skandinaviska marknaden efterfrågar ett smidigt resande med en bra tidtabell och täta avgångar. Med de nya avgångarna, förnyelsen av vår långdistansflotta och vårt breda nätverk har vi ett otroligt starkt erbjudande till både USA och Asien som vi även kommer att förstärka ytterligare den kommande tiden. Vi ser fram emot att erbjuda kunderna nya resmöjligheter och ge dem ett varmt välkomnande ombord både på nya och uppgraderade flygplan, säger Rickard Gustafson, vd och koncernchef SAS.

SAS kunde i juni offentliggöra planer om att utöka långlinjeflottan. Planerna möjliggör i första omgången expansionen på Shanghai och Chicago och de övriga expansionsplanerna kommer att meddelas så snart som möjligt.

Från Stockholm till Chicago tur och retur är den nya avgången på söndagar. Från Köpenhamn till Shanghai är de nya avgångarna måndag och onsdag med retur tisdag och torsdag.

Från och med vinterprogrammet som börjar 26 oktober 2015 kommer följande fem linjer uppgraderas till att ha avgångar sju dagar i veckan:

Stockholm – Chicago
Stockholm – New York
Oslo – New York
Köpenhamn – Shanghai
Köpenhamn – San Francisco

SAS har långdistansflygningar från Skandinavien till New York, Washington, Chicago, San Francisco, Houston, Peking, Shanghai och Tokyo. I september 2015 öppnar SAS en ny linje från Stockholm till Hongkong.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, +46 8 797 29 44