SAS öppnar direktlinje mellan Göteborg och London Stansted

June 2, 2015 09:20

Under vintertrafikprogrammet 2015/2016 fortsätter SAS att öppna nya direktlinjer och en nyhet är en direktlinje mellan Göteborg och London Stansted som kommer ersätta flyglinjen mellan Göteborg och London Heathrow. Under vinterprogrammet behåller SAS även ett flertal av sommarens mest attraktiva resmål och ökar upp kapaciteten på många befintliga flyglinjer. Detta betyder att SAS totalt erbjuder mer än en halv miljon fler stolar denna vintersäsong i jämförelse med fjolåret.

Från slutet av oktober träder SAS vintertidtabell gradvis i kraft. I samband med det börjar SAS trafikera nya linjer vilket gör att SAS kommer erbjuda kunderna 13 nya linjer under 2015. Nyheterna i vintertidtabellen gäller flygningar från Köpenhamn, Stockholm och Oslo samt från regionala flygplatser där direktflyget mellan Göteborg och London Stansted kommer ersätta flyglinjen mellan Göteborg och London Heathrow.

–          London är en eftertraktad destination för våra mest frekventa resenärer och därför fortsätter vi att utöka tillgängligheten mellan de skandinaviska länderna och London. Tack vare den nya linjen mellan Göteborg och London Stansted, samt att vi sätter in större flyg på befintliga Londonflyg från Köpenhamn, Stockholm och Oslo, så ökar vi vår totala kapacitet med nästan 50 000 stolar till London, säger Annelie Nässén, Global försäljningsdirektör på SAS.

Göteborgarna kommer att presenteras ännu fler direktlinjer i samband med återöppningen av SAS lounge på Landvetters flygplats den 17 juni.

SAS behåller även ett flertal sommardestinationer i vinterprogrammet och därmed kan SAS kunder fortsatt flyga direkt mellan Arlanda och exempelvis Faro, Budapest och Malta. Under vintersäsongen 2015/2016 erbjuder SAS totalt en halv miljon fler flygstolar i jämförelse med fjolåret. Läs mer om detta här:

Tidtabell mellan Göteborg och London Stansted

Måndag – Fredag