SAS satsar på digitala tidningar

February 13, 2015 11:00

SAS ökar utbudet av digitala tidningar för nedladdning i SAS app. En mängd nationella och internationella tidningar finns tillgängliga i SAS Newsstand från 22 timmar innan avresa.

SAS erbjuder ett flertal digitala tjänster till sina kunder både inför och under resan och användandet av tjänsterna går stadigt uppåt. Sedan sommaren 2014 har det varit möjligt att ladda ned ett urval av tidningar till sin mobiltelefon och läsplatta innan avresa. Nu ökar utbudet av digitala tidningar och SAS inleder även ett samarbete med Readly där SAS EuroBonus-medlemmar får tillgång till deras stora utbud av magasin.

– SAS kunder har ett ökande digitalt beteende och därför utvecklar vi löpande lösningar som tillgodoser de behoven. Med vårt nya utbud i SAS app finns nu flera tidningstitlar i SAS Newsstand och även vårt samarbete med Readly tillgängligt. SAS erbjuder därmed ett mycket brett utbud av läsning som kan laddas ned digitalt från 22 timmar innan resan, säger Eivind Roald, kommersiell chef på SAS.

Samtidigt som det digitala utbudet ökar så försvinner papperstidningarna från gaten. Papperstidningarna kommer dock finnas kvar i loungerna.

– Vi väljer att satsa mer resurser för att utveckla digitala lösningar som ger en mer individanpassad upplevelse, oavsett om det är Financial Times, lokaltidningen eller ditt favoritmagasin du föredrar att läsa ombord. Vårt digitala fokus är huvudanledningen till att vi slutar med papperstidningar i gaterna. Samtidigt är den stora mängden papperstidningar på alla flygplatser utmanande både från ett logistiskt och miljömässigt perspektiv, säger Eivind Roald.

Ändringarna träder i kraft 1 mars. SAS app går att ladda ned i Appstore, Google Play och Windows Phone Store.

Urval av tidningar i SAS Newsstand

Aftonbladet, Dagens Industri, Svenska Dagbladet
Norge
Aftenposten, Dagbladet, Dagens Næringsliv och lokaltidningar som exempelvis Bergens Tidende och Stavanger Aftenblad