SAS utökar inrikesflygningar på lördagar

May 6, 2015 07:30

SAS är det flygbolag som erbjuder flest inrikesavgångar i Sverige och trafikerar 12 destinationer till och från Stockholm Arlanda. Efterfrågan på lördagsflygningar under våren och sommaren är stor och från och med 9 maj sätter SAS in lördagsavgångar i Kalmar, Ronneby och Ängelholm, vilket gör att det mellan maj och augusti är möjligt att flyga till och från samtliga SAS inrikesdestinationer och Arlanda på lördagar.

2014 utökade SAS sitt erbjudande till att under högsommaren kunna resa även på lördagar till många av SAS destinationer i Sverige. Responsen och efterfrågan var mycket stor och därför fortsätter och utökas satsningen i år då samtliga SAS 12 inrikesdestinationer kommer trafikeras på lördagar under högsommaren.

Önskemålet om avgångar på lördagar har framförts av SAS frekventa resenärer och då intresset varit högt tidigareläggs även starten i år till 9 maj på avgångar från Arlanda till och från Kalmar, Ronneby och Ängelholm.

– Vi finns till för de som uppskattar och har ett behov av att resa ofta och vi vet att frekventa avgångar är viktigt för våra kunder. Därför är vi väldigt glada att kunna erbjuda ännu fler resmöjligheter i Sverige under sommaren, i tillägg till de nya internationella linjer vi öppnar, säger Annelie Nässén, Global försäljningsdirektör på SAS.

SAS erbjuder sammanlagt 900 flygningar och 116 000 stolar på inrikesmarknaden varje vecka. Från Arlanda till och från Kalmar och Ronneby flyger SAS 54 gånger i veckan vardera och till och från Ängelholm flyger SAS 62 gånger i veckan.

Nya lördagsavgångar Arlanda – Ängelholm Helsingborg Airport
ARN-AGH: SK177 avgång kl 12:00 – ankomst kl 13:25
AGH-ARN: SK178 avgång kl 13:50 – ankomst kl 15:10

ARN-AGH: SK177 avgång kl 12:30 – ankomst kl 13:55