SAS vil ha aviskiosken om bord - digitalt

February 13, 2015 11:00

SAS tilbyr mange digitale tjenester til sine kunder både før og under selve reisen, og antallet flyplassasjerer som benytter seg av dette stiger i raskt tempo. Siden sommeren 2014 har det vært mulig å laste ned aviser før avreise, men nå øker tilbudet markant. SAS innleder nå også et samarbeid med lesetjenesten Readly for at man i tillegg skal få en best mulig digital leseopplevelse.

–  SAS kunders vaner blir stadig mer digitale, så vi utvikler løpende vår app for å møte det behovet. Med vårt utvidete tilbud i SAS Newsstand får vi en veldig bra digital løsning der kundene dessuten får tilgang til et mangfoldig utvalg aviser fra opptil 22 timer før avreise, sier Eivind Roald, kommersiell direktør i SAS.

Samtidig som det digitale tilbudet øker, så forsvinner papiravisene fra utgangen til flyet, men de kommer fortsatt til å finnes i SAS loungene – som det blir stadig flere av.

– I takt med endringene i forbukeradferden så foretar vi en omprioritering til fordel for en utvikling av digitale løsninger og alternativer, som gjør at man individuelt i langt større grad kan velge å lese det man ønsker, enten det er Financial Times eller lokalavisen, sier Eivind Roald, som peker på at det også er et viktig miljøperspektiv i dette, i tillegg til at man får en forenklet logistikk på alle flyplassene.

Dette er en av mange digitale tjenester som fortløpende vil tilbys våre kunder de kommende månedene som et resultat av en investering på MNOK 500 i digital utvikling i SAS.

Endringene trer i kraft fra 1.mars. SAS app kan man laste ned i Appstore, Google Play og Windows Phone Store

Utvalg aviser i SAS Newsstand

Norge: Aftenposten, Dagbladet, Dagens Næringsliv og lokale/regionale aviser fra de største byene, som for eksempel Fædrelandsvennen, Stavanger Aftenblad, Bergens Tidende og Adresseavisen,

Sverige: Aftonbladet, Dagens Industri, Svenska Dagbladet