Take off til Hong Kong med SAS

September 10, 2015 05:00

I dag åbner SAS sin nye rute til Hong Kong fra Stockholm. SAS er dermed det eneste flyselskab, der flyver direkte mellem Skandinavien og Hong Kong. SAS kan tilbyde sine kunder fem afgange om ugen med gode forbindelser til byer i Skandinavien og store lufthavne i Europa.

Den nye rute til Hong Kong er SAS’ fjerde i rækken af direkte ruter mellem Skandinavien og Asien. Hong Kong har en af verdens mest trafikerede lufthavne, og er den største lufthavn i verden, når det gælder fragt.

– I dag skriver vi et nyt kapitel i SAS historie, når vi åbner den direkte rute mellem Stockholm og Hong Kong. Vi er meget stolte over at forbinde Stockholm og resten af Skandinavien med Hong Kong gennem en ny og effektiv forbindelse. Vi glæder os til at hilse alle kunder varmt velkomne ombord, siger Rickard Gustafson, koncernchef i SAS.

Upgraderet lounge
SAS indvier og genåbner også sin velbesøgte lounge i terminal 5 i Arlanda i dag. Loungen har to forskellige sektioner – en for EuroBonus Diamond- og Guld-medlemmer inkl. Star Alliance Gold samt en sektion for de kunder, der rejser på Business eller SAS Plus. Loungen, der er på 1400 kvm, er opgraderet i skandinavisk stil, der både kombinerer funktion og design. I loungen tilbyder SAS en lille buffet, nye møde- og arbejdsrum og god plads til at slappe af.

Tidstabel Arlanda – Hong Kong
Afgang fra Arlanda på mandage, torsdage, fredage, lørdage og søndage med SK963 kl. 15:00 med ankomst i Hong Kong kl. 7:20 lokal tid.
Afgang fra Hong Kong på mandage, tirsdage, fredage, lørdage og søndage med SK964 kl. 9:05 lokal tid med ankomst i Arlanda kl. 14:35.

Tidstabel København – Hong Kong
CPH 13:10, ankomst ARN 14:20, afgang ARN 15:00, ankomst HKG 7:20 lokal tid.
Total rejsetid 12 timer og 10 minutter.

HKG 9:05 lokal tid, ankomst ARN 14:35, afgang ARN 15:15, ankomst CPH 16:25.
Total rejsetid 13 timer og 20 minutter.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35