Vinterprogram: Over en halv million flere SAS-sæder

June 2, 2015 09:00

Fra slutningen af oktober træder SAS’ vinterprogram gradvist i kraft. Rutenyhederne giver SAS rejsende nye feriemuligheder til både storby og ski. SAS’ kunder kan se frem til at kunne flyve direkte fra Oslo til Vilnius fire gange om ugen, fra Bergen til Warszawa over jul og nytår og fra Stockholm til München i skisæsonen.

Flere sæder til populære destinationer
Udover rutenyhederne fortsætter flere ruter fra sommerprogrammet til vinter. Det gælder blandt andet Stockholm til Budapest, Malta og Faro samt fra København til Barcelona. Over jul og nytår kommer SAS til at tilbyde det største udbud af sæder fra Skandinaven til Sydeuropa nogensinde.

– I SAS arbejder vi kontinuerligt med at forbedre vores tilbud til kunderne. I vinter så vi en stor interesse for vores feriedestinationer. Derfor er vi glade for at kunne tilbyde endnu flere vinterdestinationer næste sæson samtidig med, at vi skruer op for antallet af afgange på populære ruter, siger Eivind Roald, koncerndirektør for den kommercielle forretning i SAS.

I tillæg til ferieruterne øger SAS antallet afgange på centrale ruter for de forretningsrejsende. Ruterne fra København og Stockholm til Manchester øges med en daglig afgang. Fra Oslo til Bergen kommer SAS til at tilbyde en forbedret tidstabel om eftermiddagen og totalt have op til 18 daglige afgange.

Mere langrutetrafik
Til vinter skruer SAS endnu engang op for frekvenserne til USA og øger antallet af afgange fra København til San Francisco. Således kan rejsende dagligt flyve med SAS til San Francisco.

– Takket være den store efterspørgsel på SAS’ rejser til USA, kan vi nu glæde kunderne med, at de til vinter kan flyve dagligt til San Francisco fra København. Med vores 106 ugentligt afgange til og fra fem destinationer i USA og helt nye flykabiner, som kunderne har taget rigtig godt imod, er SAS det stærkeste tilbud mellem Skandinavien og USA, siger Eivind Roald.

Øget kapacitet til London
I vintertrafikprogrammet indsætter SAS også større fly på de eksisterende ruter fra København, Stockholm og Oslo til London Heathrow. Samtidig ændres lufthavnen på ruten mellem Göteborg-London fra Heathrow til Stansted. Totalt øger SAS kapaciteten fra Skandinavien til London med godt 50.000 ekstra sæder.

De nye ruter og øgede frekvenser betyder, at SAS i vintertrafikprogrammet tilbyder kunderne mere end en halv million flere flysæder i vintersæsonen i forhold til sidste år.

SAS har i 2015 åbnet i alt 13 nye ruter og kommer til at lancere flere nye ruter den kommende tid.

Billetsalget til vintertrafikprogrammet starter tirsdag den 2. juni.

Nye ruter fra Norge
Oslo-Vilnius fra 29. oktober (afgang mandag, torsdag, fredag og søndag)
Bergen-Warszawa fra 18. december til 6. januar (afgang 18. december, 19. december, 3. januar og 6. januar)

Nye ruter fra Sverige
Stockholm-München fra 5. februar til 25. marts (afgang fredag, lørdag og søndag)

Udvidelser og øgede frekvenser
Fra Stockholm øges antallet af afgange til Manchester, Las Palmas, Barcelona, Thessaloniki, Prag og Nice. Sommerruterne fra Stockholm til Budapest, Malta og Faro bliver nye vinterruter. Samtidig fortsætter sommerruterne fra Stockholm til Malaga, Palma de Mallorca og Alicante som helårsruter.

Fra Oslo øges antallet af afgange til Bergen, Las Palmas, Nice, Malaga og Alicante.

Fra København øges antallet af afgange til Manchester, Palma de Mallorca, Las Palmas, Rom, Nice, Salzburg, Prag, Budapest og Barcelona. Sommerruten mellem København og Alicante bliver en ny vinterrute, som flyves over jul og nytår. SAS indsætter en ekstra afgang på ruten mellem København og San Francisco, så ruten flyves dagligt.

For yderligere information kontakt venligst: SAS’ presseafdeling på telefon 32 32 31 35