Det blir stillere om bord SAS morgenfly

June 1, 2016 09:00

SAS fortsetter med forbedringer for Skandinavias frekvente reisende og innleder nå en test der de fleste annonseringer om bord, unntatt sikkerhetsannonseringene, tas bort på flygninger med avgangstider før klokken ni om morgenen. De fleste som reiser ofte med SAS kjenner allerede til informasjonen og servicetilbudet om bord. Derfor skal Silent Morning Flights nå testes i perioden mai til september på samtlige av SAS innenriksavganger og flygninger mellom Skandinavia.

– Vi kaller det Silent Morning Flights og det innføres slik at våre kunder skal kunne utnytte sin tid på morgenflyet til det de selv ønsker – sove, lese, nyte frokost eller forberede sin arbeidsdag. Vi lytter hele tiden til våre meste frekvente reisende og vet at de foretrekker å nyte morgenkaffen sin i stillhet, snarere enn til lyden av en annonsering de har hørt mange ganger. Derfor gjør vi denne testen i sommer, sier Stephanie Smitt Lindberg, produkt- og utviklingssjef i SAS.

I tilegg til at kapteinen hilser velkommen om bord vil sikkerhetsgjennomgangen fremdeles fremføres. Deretter kommer det til å være stille i kabinen frem til landing.

For passasjerer som reiser ofte har SAS i løpet av den siste tiden også åpnet flere Café Lounger, og i forrige uke lanserte SAS en City Lounge i sentrale Stockholm.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt SAS presseavdeling +47 64 81 88 00