I dag åbner ruten: Flyv direkte til Miami med SAS

September 28, 2016 08:00

I dag og i morgen indvier SAS sine to nye direkte ruter til Miami fra Oslo og København. Passagererne har taget godt imod destinationen allerede. På åbningsflyvningerne er flyene fyldte.

I dag onsdag den 28. september er det ruten Oslo-Miami, der bliver indviet i Gardermoen Lufthavn, og i morgen torsdag den 29. september er det ruten København-Miami, der bliver indviet i Københavns Lufthavn.

De rejsende vil blive budt på amerikanske pandekager og mocktails i gaten, og den røde snor – som er skiftet ud med en SAS-blå snor – skal selvfølgelig klippes inden afgang.

–  Vi har set meget frem til åbningen af ruterne til Miami. Vores passagerer har allerede taget godt imod ruterne og stort set begge fly er fyldte. Vi forsøger hele tiden at give vores kunder en unik og ekstra rejseoplevelse med SAS. For eksempel ved at tilbyde helt nye kabiner, mulighed for fast track, den bedste europæiske rejseapp og lækre lounges inden flyveturen, siger Lars Sandahl Sørensen, operationel koncerndirektør i SAS.

Flest direkte afgange fra Skandinavien
Begge helårsruter til Miami International Airport vil blive betjent med en Airbus 330-300, som er indrettet med helt ny og topmoderne kabine. Afgang fra København er tre gange ugentligt – mandag, torsdag og lørdag – og fra Oslo fire gange ugentligt – tirsdag, onsdag, fredag og søndag. Desuden tilbyder SAS en tidstabel, som er tilpasset afgange og ankomster fra norske og skandinaviske lufthavne via Oslo Lufthavn til Miami. Fra danske, skandinaviske og nordeuropæiske lufthavne er der gode forbindelser via Københavns Lufthavn.

Med Miami-ruterne har SAS nu 11 direkte ruter til USA, hvoraf fire af dem er blevet åbnet i 2016. Udover de to nye ruter fra Oslo og København til Miami, åbnede SAS direkte rute fra Stockholm til Los Angeles den 14. marts og fra København til Boston den 29. marts.

Tidstabel København-Miami
Fra København: Afrejse mandag, torsdag og lørdag SK953 kl. 9.35 med ankomst i Miami kl. 13.50.

Fra Miami: Afrejse onsdag, fredag og søndag SK954 kl. 15.50 med ankomst i København 7.10 den efterfølgende dag.

Tidstabel Oslo-Miami
Fra Oslo: Afrejse tirsdag, onsdag, fredag og søndag SK955 kl. 9.40 med ankomst i Miami kl. 13.50.

Fra Miami: Afrejse mandag, tirsdag, torsdag og lørdag SK956 kl. 15.50 med ankomst i Oslo kl. 7.05 den efterfølgende dag.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS presseafdeling, +45 32 32 31 35