Idag öppnar SAS nya direktlinje till Boston

March 29, 2016 10:15

Som ett led i SAS satsning på långdistanslinjer öppnar flygbolaget idag en ny linje från Köpenhamn till Boston med en daglig avgång året runt. SAS är det första flygbolaget som flyger direkt till Boston från Skandinavien.

SAS lanserade nyligen en ny linje från Stockholm till Los Angeles och börjar trafikera Miami i september. SAS flyger redan från Skandinavien till New York, Washington DC, Chicago och San Francisco. SAS stärker därmed sitt erbjudande för frekventa resenärer på avgångar mellan USA och Skandinavien. Under 2016 genomför SAS 500 flygningar bara mellan Boston och Köpenhamn, och 6800 flygningar mellan USA och Skandinavien, eller sammanlagt 1,6 miljoner tillgängliga säten.

– Vi är flygbolaget med det absolut starkaste erbjudandet från Skandinavien till USA, nu med ett ytterligare led i vår expansion till Nordamerika. Köpenhamn-Boston är vår nionde flyglinje och när linjerna från Köpenhamn och Oslo till Miami öppnar i september når vi upp till 11 USA-linjer. Vi fokuserar på att göra livet enklare för frekventa resenärer, där vi ser en växande efterfrågan på direkta och flexibla resealternativ till USA, säger SAS koncernchef Rickard Gustafson.

Linjen Köpenhamn-Boston riktar sig till både privat- och affärsresenärer och ska tillgodose den ökande efterfrågan på direkta och dagliga avgångar från högteknologiska företag, finans- och läkemedelsbolag samt högre utbildning.

Inledningsvis trafikeras linjen av en Boeing 737-800 med 92 säten. Därefter trafikeras den med en Boeing 737-700 med plats för 86 passagerare, varav 20 Business- och 66 Go-resenärer, som flygs av SAS samarbetspartner PrivatAir med ett plan i SAS-färger med ny kabinkonfiguration. Linjens avgångs- och ankomsttider är anpassade till anslutningsflyg mellan Köpenhamn och centrala flygplatser i Norden och norra Europa, exempelvis Bryssel, Hannover och Düsseldorf.

Tidtabell – Köpenhamn-Boston
Från Köpenhamn: Daglig avgång med SK927 kl. 12:50 med ankomst till Boston kl. 15:20
Från Boston: Daglig avgång med SK928 kl. 17:30 med ankomst följande dag kl. 7:00

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44