Milliardaftale mellem SAS og Apollo

March 17, 2016 08:30

SAS har forlænget aftalen med Apollo om charterflyvning i Europa. Aftalen har en værdi på 1,1 mia. SEK og gælder for sommer- og vintersæsonen 2016-2017. Samarbejdet betyder, at SAS håndterer Apollos kunder fra 17 byer i Sverige, Danmark og Norge til 30 destinationer i Europa.

Efter et 15 år langt og loyalt samarbejde vælger Apollo endnu en gang SAS som primær partner for størstedelen af charterflyvningerne fra Skandinavien i sommer- og vintersæsonen 2016-2017.

– Det føles naturligvis rigtigt godt, at Apollo igen har valgt SAS som samarbejdspartner. SAS vandt for nyligt flere priser i branchekonkurrencen Grand Travel Award, bl.a. for Bedste Flyselskab i Europa, og det ser vi, sammen med Apollos fortsatte tillid, som en anerkendelse af, at vi har investeret i de rigtige områder. Vi ser frem til fortsat at byde Apollos kunder velkommen om bord på vores fly, siger Annelie Nässén, global salgschef i SAS.

Takket være SAS’ fleksible flyflåde er det muligt for Apollo at tilbyde direkte fly fra lufthavne i såvel storbyområder som regionalt i Sverige, Norge og Danmark. SAS bliver Apollos største eksterne partner udover Novair, som er selskabets eget flyselskab.

– Vi føler os trygge ved SAS som leverandør for vores kunder, og vi har været meget tilfredse med deres service i de år, vi har samarbejdet. SAS store fleksibilitet er en af de egenskaber, vi sætter højest, siger Leif Vase Larsen, administrerende direktør i Apollo Travel Group.

Aftalen mellem SAS og Apollo omfatter flyvninger fra 17 byer i Skandinavien til 30 destinationer i Europa. I Danmark dækker aftalen flyvninger fra København, Billund og Aalborg.

For yderligere oplysninger kontakt venligst
SAS’ presseafdeling +45 32 32 31 35