Nu öppnar SAS linjer till Miami

September 28, 2016 08:00

Idag och i morgon inviger SAS sina två nya direktlinjer till Miami från Oslo och Köpenhamn. Den nya destinationen är redan mycket uppskattad bland passagerarna. Invigningsflygningarna är fullbokade.

Idag, onsdagen den 28 september, invigs linjen Oslo-Miami på Gardermoen och i morgon, torsdagen den 29 september, invigs linjen Köpenhamn-Miami på Köpenhamns flygplats. Resenärerna kommer att serveras amerikanska pannkakor och mocktails vid gaten och det röda bandet – som bytts ut mot ett SAS-blått band – kommer självklart att klippas innan avgång.

–          Vi har verkligen sett fram emot att få öppna linjerna till Miami. De är redan mycket uppskattade bland våra passagerare och båda planen är i stort sett fullbokade. Vi försöker hela tiden ge våra kunder en unik och speciell reseupplevelse med SAS. Till exempel genom att erbjuda helt nya kabiner, möjlighet till fast track, den bästa europeiska reseappen och läckra lounger innan flygresan, säger Eivind Roald, kommersiell direktör på SAS.

Flest direktavgångar från Skandinavien
De båda helårslinjerna till Miami International Airport kommer att trafikeras med en Airbus 330-300, som har fått en helt ny, modern kabin. Avgång från Köpenhamn tre gånger i veckan – måndag, torsdag och lördag – och från Oslo fyra gånger i veckan – tisdag, onsdag, fredag och söndag. Dessutom har SAS anpassat tidtabellen till avgångar och ankomster från norska och skandinaviska flygplatser via Oslo flygplats till Miami. Från danska, skandinaviska och nordeuropeiska flygplatser finns det bra förbindelser via Köpenhamns flygplats.

Med Miami-linjerna har SAS nu 11 direktlinjer till USA. Fyra av dem har öppnats under 2016. Förutom de två nya linjerna från Oslo och Köpenhamn till Miami, öppnade SAS en direktlinje från Stockholm till Los Angeles den 14 mars och från Köpenhamn till Boston den 29 mars.

Tidtabell Köpenhamn-Miami
Från Köpenhamn: Avgång måndag, torsdag och lördag SK953 kl. 09:35 med ankomst i Miami kl. 13.50.
Från Miami: Avgång onsdag, fredag och söndag SK954 kl. 15.50 med ankomst i Köpenhamn kl. 07:10 nästföljande dag.

Tidtabell Oslo-Miami
Från Oslo: Avgång tisdag, onsdag och fredag och söndag SK955 kl. 09:40 med ankomst i Miami kl. 13.50.
Från Miami: Avgång måndag, tisdag, torsdag och lördag SK956 kl. 15.50 med ankomst i Oslo kl. 07:05 nästföljande dag.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44