SAS ger kunder som reser lätt större valfrihet

February 8, 2016 07:00

Resenärer som reser med endast handbagage kan från den 27 april flyga till ett lägre pris på alla linjer mellan Skandinavien och övriga Europa. SAS Go Light lanseras nu som ett komplement till det befintliga produkterbjudandet SAS Go och SAS Plus och riktar sig till de kunder som vill resa lätt med enbart handbagage. Priset med SAS Go Light blir cirka 120 sek lägre än SAS Go.

– Vi har lyssnat på våra kunder, som efterfrågar ett mer avskalat alternativ och biljetter i en lägre prisklass, när man reser utan bagage. Därför lanserar vi nu SAS Go Light på alla europeiska destinationer. Eftersom SAS Go Light blir ett komplement till vårt befintliga erbjudande, så får våra kunder större möjlighet att välja det erbjudandet, som bäst matchar deras behov, säger Stephanie Smitt Lindberg, chef för produktutveckling och kundlojalitet i SAS.

I SAS Go Light ingår som alltid avbokning och full återbetalning inom 24 timmar, möjlighet att välja sittplats 22 timmar innan avresa samt kaffe och te ombord. Det finns också möjligt att betala för tillgång till SAS Lounge och att addera bagage från 199 sek. Det är därmed mer prisvärt att resa med SAS Go, om man har behov av att checka in ett bagage.

De förmåner SAS EuroBonus-medlemmar erbjuds under resan gäller även för SAS Go Light. Detta betyder exempelvis att Silver-, Guld- och Diamantmedlemmar får ta med incheckat bagage utan avgift när de har bokat SAS Go Light.

SAS Go Light kommer inte att vara tillgängligt inrikes, inom Skandinavien eller utanför Europa. SAS Go Light har sedan hösten 2015 testats på utvalda linjer inom Europa och har fått god respons från SAS kunder.

Mer information finns att läsa på www.sas.se

För ytterligare information, vänligen kontakta:

SAS pressjour, tel 46 8 797 2944