SAS gir kunder som reiser lett større valgfrihet

February 8, 2016 07:00

SAS har siden høsten 2015 tilbudt SAS Go Light på utvalgte destinasjoner i Europa og responsen fra SAS kunder har vært svært positiv. Derfor lanseres nå SAS Go Light på samtlige Europa-destinasjoner. SAS Go Light retter seg til de kundene som vil reise lett med kun håndbagasje og som samtidig leter etter en lavere pris.

Reisende som kun har med håndbagasje kan fra 27. april fly til en lavere pris på alle ruter mellom Skandinavia og resten av Europa. SAS Go Light lanseres nå som et supplement til det eksisterende produkttilbudet med SAS Go og SAS Plus, og retter seg til de kundene som vil reise lett, med kun håndbagasje. Prisen med SAS Go Light blir cirka 120 NOK lavere enn SAS Go.

– Vi har lyttet til kundene våre som etterlyser et alternativ for billetter i en lavere prisklasse når man reiser uten bagasje. Derfor lanserer vi nå SAS Go Light på alle europeiske destinasjoner. Fordi SAS Go Light blir et tillegg til vårt eksisterende tilbud, får kundene våre større muligheter til å velge det tilbudet som passer best til deres behov, sier Stephanie Smitt Lindberg, sjef for produktutvikling og kundelojalitet i SAS.

Med SAS Go Light inngår som alltid avbestilling og full tilbakebetaling innenfor 24 timer, mulighet til gebyrfritt valg av seteplass 22 timer før avreise samt kaffe og te ombord. Det er også mulig å betale for tilgang til SAS Lounge samt å legge til bagasje fra 185 NOK. Det er mer prisgunstig å reise med SAS Go hvis man har behov for å sjekke inn bagasje.

De fordelene SAS EuroBonus-medlemmer tilbys under reisen gjelder også for SAS Go Light. Det innebærer eksempelvis at Sølv-, Gull- og Diamantmedlemmer kan ta med innsjekket bagasje uten avgift når de har bestilt SAS Go Light.

SAS Go Light vil ikke være tilgjengelig innenriks, innenfor Skandinavia eller utenfor Europa. SAS Go Light har vært testet siden høsten 2015 på utvalgte ruter mellom Skandinavia og Europa og har fått god respons fra SAS kunder.

Mer informasjon finnes på www.sas.no

For ytterligere informasjon, kontakt SAS pressevakt: 47 64 81 88 00