Spill sjakk mot Magnus Carlsen i lufta

November 1, 2016 10:42

SAS har inngått et globalt partnerskap med verdensmesteren i sjakk, Magnus Carlsen, og selskapet Play Magnus AS. Dette samarbeidet vil bidra til å realisere Magnus Carlsens drøm om å bringe sjakk ut til resten av verden og gi SAS reisende en unik mulighet til å spille mot den høyest rangerte sjakkspiller i historien.

Som en del av samarbeidet er SAS stolte av å kunngjøre lanseringen av Play Magnus spillet om bord alle SAS flys underholdningssystemer fra 1. november.

SAS er et av få flyselskap med Wi-Fi ombord på langdistanseflyene, og nå vil passasjerer som reiser med de oppgraderte kabinene ha mulighet til å spille sjakk under flyvningen med Play Magnus spillet. Passasjerene kan spille mot Magnus på ulike nivåer: Fra nivået som Magnus befant seg på da han var fem år gammel, og opp til i dag.

Passasjerer som flyr langdistanse etter 1. november, vil også bli presentert med en introduksjonsvideo gjennom underholdningssystemet hvor Magnus Carlsen utfordrer passasjerer til å spille mot han. I tillegg til dette, har Magnus Carlsen laget en serie på seks episoder med veiledninger som vil være tilgjengelig under SAS-TV. Veiledningene vil inneholde en rekke tips om hvordan spille sjakk som ham, og er en fin måte for passasjerene å fremme sitt nivå i sjakk.

– Vi ser for oss en videre innovativ utvikling som gir våre reisende muligheten til ikke bare å spille mot hverandre i samme fly, men også med passasjerer som sitter om bord i andre SAS fly i luften på samme tid, sier Eivind Roald, konserndirektør og CCO i SAS.

SAS underholdningssystem er der for passasjerenes glede, og er derfor alltid oppdatert med nye og relevante filmer, musikk, TV-programmer og spill på personlige skjermer. SAS har som mål om alltid å tilby noe for enhver smak. I tillegg til Play Magnus spillet, vil det være et alternativ å se biografien av verdensmesteren i sjakk. Filmen med det passende navnet “Magnus” ble godt mottatt da den ble sluppet på kino i Norge i høst.

-Play Magnus er glade for at SAS deler vår lidenskap for innovasjon og at SAS gjennom dette samarbeidet tar en så aktiv del i vår misjon om å bruke sjakk som et morsomt verktøy for å gjøre verden til et smartere sted. Magnus er en hyppig reisende, og han bruker langdistanseflyvninger enten til å sove eller å spille sjakk. Nå er det opp til alle de andre frekvente reisende der ute til å utfordre ham, sier Kate Murphy, administrerende direktør i Play Magnus AS.

Se video med Magnus Carlsen her: https://we.tl/6KMcn6IQeN

SAS ser frem til å ønske sjakkmesteren og Play Magnus om bord!

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

SAS pressevakt
+ 47 64 81 88 00