Svensk pilotstreik fortsetter – påvirker trafikk også mandag

June 13, 2016 00:17

Også mandag kanselleres majoriteten av flygninger som betjenes av svenske piloter i SAS, de er fortsatt i streik. Flygninger med danske og norske piloter, flygninger som opereres av SAS’ underleverandører, samt langdistanse ruter til Asia og USA, vil gå som normalt. I Norge påvirkes ni tur-retur flygninger til Stockholm, øvrig SAS trafikk går som normalt.

SAS oppfordrer reisende til å sjekke informasjon på SAS hjemmesider.

Den svenske pilotforeningen SPF tok fredag 10. juni 400 medlemmer, piloter på kortruteflygninger, ut i streik.Majoriteten av SAS flygninger med svenske piloter vil kanselleres på mandag. I Norge påvirker de svenske piloters streik 18 flygninger mellom Oslo Og Stockholm, øvrig SAS-trafikk til og fra Norge går som normalt.

– Jeg beklager inderlig til alle våre kunder for at våre svenske piloter har valgt å streike. Det går ut over våre reisende, som er en uskyldig tredje part i denne konflikten. VI har gjort alt vi kunne for at unngå en streik, men vi har dessverre ikke klart å bli enig med de svenske pilotene. Vårt hovedfokus er nå å ivareta våre kunder, og vi gjør alt vi kan for å hjelpe de passasjerene som berøres, sier Karin Nyman, kommunikasjonsdirektør i SAS.

SAS vil fortløpende oppdatere sine hjemmesider med informasjon og sender også oppdateringer via SMS og e-post til passasjerene. Det er også mulig å følge utviklingen via SAS i sosiale medier. SAS anbefaler alle reisende å kontrollere aktuell reiseinformasjon før man reiser ut til flyplassen.

SAS er Skandinavias største flyselskap med daglige flyvninger til destinasjoner i Skandinavia, Europa, USA og Asia. SAS er medlem av  Star Alliance  ™ og sammen med våre 26 partnere flyr vi til mer enn 1300 destinasjoner i 193 land. For mere information, se  http://www.sas.no