Svensk pilotstrejke fortsætter – aflysninger søndag

June 11, 2016 12:39

Den svenske pilotforening SPF har valgt at tage 400 medlemmer, som flyver kortdistanceflyvninger, ud i strejke fra fredag den 10. juni. Som følge af strejken aflyses tolv returflyvninger til og fra Danmark søndag den 12. juni.

Søndag den 12. juni aflyses samtlige af SAS’ flyvninger med svenske piloter. Flyvninger med danske og norske piloter, flyvninger som opereres af SAS’ underleverandører samt interkontinentale flyvninger planlægges at flyve som normalt. SAS opfordrer de rejsende at besøge www.sas.dk/info

– Jeg beklager dybt over for alle vores kunder, at vores svenske piloter har valgt at strejke. Det går ud over vores rejsende, som er en uskyldig tredje part i denne konflikt. Vi har gjort alt, hvad vi kunne for at undgå en strejke, men vi har desværre ikke kunnet blive enige.  Vores hovedfokus er nu at tage hånd om vores kunder, og vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe de berørte passagerer, siger Karin Nyman, kommunikationsdirektør i SAS.

I Danmark betyder den svenske pilotstrejke, at SAS må aflyse omkring tolv returflyvninger til og fra København søndag den 12. juni.

SAS opdaterer løbende sin hjemmeside med information og de berørte passagerer får direkte besked på SMS og e-mail. Det er også muligt at få opdateringer gennem SAS på de sociale medier. SAS anbefaler, at passagerer tjekker deres seneste rejseinformation, inden de tager til lufthavnen.

For more information

SAS press office Denmark +45 3232 3135