11 nye ruter med SAS til sommer fra Danmark

October 16, 2017 14:23

SAS lancerer i sommerprogrammet 2018 11 nye ruter fra Danmark.  Nu kan man blandt andet flyve direkte til Beirut i Libanon, Toulon i Frankrig, Genova i Italien og Sarajevo i Bosnien.

24 marts 2018 begynder SAS med sit nye sommerprogram, der i år giver danskerne mulighed for at flyve 11 nye ruter.

Fra Københavns Lufthavn kan man til sommer flyve til Beirut i Libanon, Toulon i Frankrig, Sarajevo i Bosnien, Lissabon i Portugal, Genova i Italien. Desuden kommer Gazipaza i Tyrkiet tilbage i sommerprogrammet. Desuden øger SAS afgangene til Zürich i Schweiz, Rom i Italien, og til og fra Aarhus.

Fra Aarhus Airport får østjyderne nye, direkte forbindelser til Oslo, Stockholm, München, Mallorca og Split.

I alt er der fra Aarhus Airport fem nye ruter og seks nye fra Københavns Lufthavn.

-Vi opjusterer i Danmark og særligt i Østjylland. Det er rigtig mange – og ikke mindst spændende destinationer, vi tilbyder vores kunder, når de skal ud at rejse til sommer. Vi oplever flere og flere ferierejsende hos SAS, og nu giver vi vores kunder mulighed for at flyve direkte til Libanon, Portugal og Italien fra København og Spanien og Kroatien fra Aarhus Airport, siger Lars Sandahl Sørensen, koncerndirektør i SAS.

27 nye ruter fra hele Skandinavien

SAS tilbyder henover sommeren 114 destinationer fra både Danmark, Norge og Sverige.

SAS kommer i sommerprogrammet 2018 til at tilbyde 1,3 millioner flere flysæder fra både Danmark, Norge og Sverige til Europa i forhold til i 2017. I Danmark øger SAS med over 230.000 sæder.

Danmark:

København-Beirut: 24. marts 2018 – 27. oktober 2018: SAS flyver hver lørdag på nær i perioden 3. juli til 21. august, hvor SAS også flyver om tirsdagen og torsdagen.

København- Genova: Fra 25. marts til 27. oktober 2018. SAS flyver hver tirsdag og lørdag i perioden.

København- Sarajevo: Fra 24. marts 2018- 29. september 2018. SAS flyver hver tirsdag og lørdag i perioden.

København- Toulon: 21. april 2018 til 20.oktober 2018. SAS flyver om lørdagene og øger flyvningerne til tre ugentlige flyvninger (lørdag, mandag, onsdag i perioden ml 2. Juli- 8. august.

København- Lissabon: Fra 25 marts 2018- 26.oktober. Flyver fredag og søndag. I perioden 2. juli -13.august, flyver SAS også om mandagen.

København- Gazipaza: 24. Marts 2018 – 27. oktober 2018. SAS flyver hver lørdag. I perioden 30. Juni – 11. August flyver SAS om torsdage og søndage.

Aarhus- Malaga: Fra 24. marts 2018. Flyver hver lørdag og øger til to flyvninger om ugen (lørdag, tirsdag) fra 19.juni 2018

Aarhus- Palma de Mallorca: Fra 24. marts – 6. oktober 2018 – Flyver hver lørdag og øger til to ugentlige flyvninger (onsdag, lørdag) mellem 4. juli og 8. august.

Aarhus- Split: Flyver fra 24. juni 2018 -10.agust. SAS flyver to gange om ugen, fredage og søndage.

Aarhus -Oslo: Fra 9. april 2017, 2 daglige afgange.

Aarhus- Stockholm: Fra 9. april 2017, 1 daglig afgang.

Aarhus – München: Første afgang 9. april 2017, 1. daglig afgang.

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling 4532323135