SAS och Statoil i nytt samarbete

February 21, 2017 08:00

SAS och Wideroe har tecknat ett nytt avtal med Statoil kring företagets flygresor såväl inrikes som internationellt. Avtalet sträcker sig över fem år inklusive optioner.

Ett brett nätverk och frekventa avgångar var några av faktorerna som gjorde att SAS fick förnyat förtroende genom ett nytt avtal med Statoil. Avtalet sträcker sig över tre år med option för ytterligare två år.

SAS och Wideroe är föredragen partner vilket innebär att merparten av Statoils inrikes flygresor kommer genomföras med SAS och Wideroe.

–          SAS är glada över att förnya vårt långvariga samarbete med Statoil i ytterligare minst tre år, och är mycket stolta för det förtroende och förväntningar som ställs på oss som flygbolag. Vi fortsätter att bygga på vår vision att göra livet enklare för våra skandinaviska resenärer. Förutom satsningar på en helt ny kabin, så kommer vi inom kort även att börja installera marknadens snabbaste WiFi inom Europa och inrikes, säger Eivind Roald, kommersiell direktör i SAS.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44