Svenska längdskidlandslaget väljer SAS

October 13, 2017 08:40

Svenska Skidförbundets längdlandslag har valt SAS som partner för inrikes och internationella flygningar. Avtalet omfattar alla resor till läger och tävlingar.

Frekventa avgångar och ett omfattande nätverk av destinationer var några anledningar till att Svenska Skidförbundets längdlandslag valde SAS.

– Vi reser väldigt mycket inom vår verksamhet, ofta med specialbagage. Då är det värdefullt att ha en partner som kan ta oss dit vi önskar och som ger oss fantastisk service både vid bokning, incheckning och ombord på planen. SAS skapar trygghet på våra resor och vi uppskattar verkligen att vårt samarbete har förlängts med ytterligare tre år, säger Johan Sares, längdchef på Svenska Skidförbundet.

– Längdskidåkning är en av våra mest folkkära idrotter och vi på SAS är mycket stolta över det förtroende vi fått att flyga landslaget till nya framgångar i skidspåren, säger Anders Wahlström, försäljningschef SAS Sverige.

Direktflyg till många skiddestinationer

Under skidsäsongen 2018 öppnar SAS en ny linje från Stockholm till Chambéry i franska Alperna. Chambéry Airport är den närmast belägna flygplatsen för att ta sig till och från de populära skidorterna Val d’lsere och Val Thorens.

Övriga reguljära linjer från Stockholm till regionen runt Alperna är Innsbruck, Salzburg, München, Geneve, Zürich, Venedig, Nice och Milano. Köpenhamn är hemmaflygplats för många svenskar och därifrån når SAS-resenärer Salzburg och Venedig.

Andra intressanta skiddestinationer är Krakow (Tatrabergen), Prag (Riesengebirge) och Málaga (Sierra Nevada). I norden är Norge är ett självklart val och utanför Europa lockar USA och Japan.

Fredrik Henriksson, presschef SAS, tfn 070-997 40 65

Johan Sares, längdchef Svenska Skidförbundet, tfn 070-372 02 29