SAS EuroBonus lanserar Point Sharing och Lifetime Gold

December 10, 2018 13:30

Nu kan SAS EuroBonus medlemmar spara och dela EuroBonus poäng tillsammans med familj och vänner och för de mest trogna medlemmarna blir det möjligt att uppnå ett Lifetime Gold-medlemskap.

Nyheterna för medlemmarna ingår i en rad nya tjänster och förbättringar i SAS EuroBonus-program. Under 2019 kommer resenärerna att få tillgång till ännu fler nya erbjudanden.

– Det som är gemensamt för den växande gruppen frekventa SAS-resenärer är att de vill resa på ett smartare och bättre sätt. Därför är deras erfarenheter och idéer viktiga för oss när vi utvecklar nya erbjudanden. Point Sharing och Lifetime Gold-medlemskap är utmärkta exempel på det, säger Johan Mägi, ansvarig för EuroBonus på SAS.

När SAS EuroBonus Point Sharing nu lanseras blir det möjligt för familj och vänner att spara och dela poäng tillsammans utan kostnad.

– Ett växande antal resenärer delar upplevelser och samlar poäng från sina flygresor, genom att hyra bil och shoppa och genom många andra erbjudanden från våra partners. Att dela poängen är ett enkelt sätt att få möjlighet att uppleva det man önskar snabbare. Oavsett om det är en weekendresa, en uppgradering, en gratis hotellnatt eller något av de andra möjligheterna som SAS EuroBonus erbjuder, säger Johan Mägi.

Med EuroBonus Point Sharing kan medlemmar skapa ett Point Sharing-konto och bjuda in upp till sju vänner eller familjemedlemmar i gruppen. Alla EuroBonus-poäng som medlemmarna tjänar in samlas på det gemensamma kontot som kan användas till allt som EuroBonus-programmet erbjuder. Medlemmar kan byta eller lämna en Point Sharing-grupp efter sex månader.

Samtidigt introducerar SAS en ny version av Lifetime Gold-medlemskapet.

– Vi har en unik grupp lojala och trogna resenärer som väljer SAS för sitt frekventa resande år efter år. Lifetime Gold är vårt sätt att belöna dem med vår finaste utmärkelse och ger SAS EuroBonus Gold-status livet ut, säger Johan Mägi.

Resenärer i alla åldrar kan få Lifetime Gold-medlemskap om de har uppnått minst SAS EuroBonus Gold-status, antingen genom insamlade baspoäng eller genom bonusgrundande flygresor tio år i följd.

Mer information:
www.sas.se/eurobonus/point-sharing
www.flysas.com/gb-en/eurobonus/membership-levels/

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44