SAS får högt betyg av resenärer i Apex Awards

September 25, 2018 15:00

SAS belönas med fyra av fem möjliga stjärnor i en global kundrankning. Övergripande flygupplevelse, sittkomfort, kabinservice och underhållning är några av kategorierna som kunde betygsättas av resenärerna i appen TripIt. Priset delas ut av den ideella medlemsorganisationen APEX, Airline Passenger Experience Association.

Diplomet Four STAR Global Airline status by The Official Airline Ratings™ delades ut på APEX-mässan i Boston den 24 september. SAS är ett av de 470 flygbolag som bedömdes. 15 procent av bolagen fick tillräckligt stort antal röster för att uppnå fyra stjärnor. SAS siktar på att få fem stjärnor nästa år och uppmanar alla resenärer att utvärdera sina flygupplevelser i appen TripIt.

– Vi är mycket stolta över att få denna utmärkelse i år igen. Det är ett bevis på att våra resenärer uppskattar de ansträngningar vi gör för att underlätta för våra kunder att använda tiden ombord på ett sätt som passar dem bäst. I år har vi lanserat marknadens snabbaste WiFi på våra kortlinjer, fortsatt utrullningen av nya A320Neo och förbättrat komforten i våra plan med helt ny interiör och laddningsmöjlighet i varje stolssäte. Kunderna på våra långlinjer kan nu också förbereda sig ännu bättre genom vår onlinekatalog där all underhållning ombord är presenterad på ett lättillgängligt sätt, säger Gustaf Öholm, Head of onboard product and service, på SAS.

Som ett led i att förstärka upplevelsen, ökar SAS möjligheten att förbeställa mat. Menyerna kommer att vara anpassade efter säsong och med lokala råvaror, detta som en del av konceptet ”New Nordic by SAS”. APEX är en ideell medlemsorganisation som verkar för att ständigt förbättra flygresenärernas upplevelse. En del i den ambitionen är att låta resenärerna ge sin syn på flygbolagens prestation. För uppdraget anlitade APEX en oberoende plattform för personlig reseplanering, TripIt. Ratingen som kallas Official Airline Ratings™, pågick fram till den 31 juli 2018 och klassificeringen bygger på verifierad feedback där resenärer och recensioner validerats mot bekräftade resplaner och geo-location på mobila enheter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel 46 8 797 29 44