Sommerprogram 2019: Seks nye destinationer og 17 nye direkte ruter fra Skandinavien

October 8, 2018 13:30

Der er mange nye destinationer og ruter på SAS program i sommeren 2019. Danmark får fem nye destinationer fra København og fra Aarhus er der to nye ruter.

Marseille, Firenze og Catania er nogle af de nye destinationer, som danskerne og skandinaverne kan booke fra København fra foråret og sommeren næste år. Fra Aarhus er der to nye spændende ruter på programmet, Rom i Italien og Faro i Portugal.

Med sommerprogrammet i 2019 er der i alt seks nye destinationer og 17 nye direkte ruter fra Skandinavien.

– Vi er glade for at kunne tilbyde nye spændende destinationer til vores kunder til næste år. Med mange afgange fra både Danmark, Norge og Sverige, nye fly som er mere brændstofseffektive og højhastighedswifi ombord, så har vi attraktivt produkt til vores kunder, der vil på en forlænget weekend eller på en sommerferie med venner eller familien, siger Lars Sandahl Sørensen, koncerndirektør i SAS.

De nye destinationer i sommerprogrammet fra Skandinavien er Catania på Sicilien og Firenze i Italien, Marseille i Frankrig, Cornwall Newquay i England, Antalya i Tyrkiet og Stettin i Polen. Derudover udvider SAS ruteprogrammet med 17 nye ruter fra Skandinavien.

Fra København kan man fra næste forår flyve til Firenze, Catania, Marseille, og Stettin og Cornwall Newquay.

Fra Aarhus er det Rom og Faro.

-Aarhus er en spændende by, hvor udviklingen går rigtig stærkt i øjeblikket. I tæt samarbejde med vores kunder, erhvervslivet, turismesektoren og kommunen forsøger vi hele tiden at udvikle vores produkt fra Aarhus Airport. Vi er oppe på 10 direkte ruter, og de nye destinationer bygger både på et ønske fra passagererne og en ambition fra vores side om at være med til at drive en ny spændende udvikling. Samtidig bruger vi også mange ressourcer på at promovere Aarhus som destination i udlandet, og det lokker turister fra hele verden den anden vej, siger Lars Sandahl Sørensen, koncerndirektør i SAS.

Sommerprogrammet begynder den 31. marts 2019 til den 26. oktober 2019. Det er muligt at booke billetter til sommerprogrammet den 9. oktober.

Aarhus:

SAS flyver 1 gang om ugen til Rom fra Aarhus Airport fra 13. April 2019