Topplacering för New Nordic by SAS på Monocles Travel Top 50-lista

October 26, 2018 10:00

Måltidskonceptet New Nordic by SAS – mat lagad på säsongsbaserade och lokalproducerade kvalitetsråvaror från små producenter – lyfts av prestigemagasinet Monocle när de rankar de bästa initiativen i resebranschen för 2018/2019.

Livsstils- och resemagasinet Monocle Magazine presenterar årligen sin Travel Top 50, en sammanställning och guide till initiativ och produkter i resebranschen som utmärker sig genom kvalitet och innovation. I Travel Top 50 för 2018/2019 placerar sig måltidskonceptet New Nordic by SAS på plats nummer 16.

– Varje dag ser tusentals SAS-medarbetare till att våra passagerare får en service och upplevelse i toppklass. Det är tack vare dem vi uppnår bra resultat. Vår höga placering på listan visar också att våra initiativ med att utveckla produkter och tjänster för den moderna resenären är riktiga, säger Karl Sandlund, Executive Vice President Commercial hos SAS.

Monocle Magazine har utsett SAS-konceptet till bästa flygmåltidslösning och betonar särskilt de säsongsbaserade och lokalproducerade råvarorna. Rätterna består av skandinaviska specialiteter med en twist, och om möjligt används ekologiska råvaror och hållbar fisk. Den funktionella och innovativa designen hos SAS Kuben som menyerna serveras i prisas också tillsammans med de exklusiva pralinerna.

– Det är hård konkurrens i flyg- och resebranschen, och både stora och små aktörer introducerar hela tiden fantastiska produkter som visar på nytänkande. Därför är det en stor ära att SAS rankas som nummer 16 av Monocle Magazine, som är experter på utvecklingen i branschen, säger Karl Sandlund.

Måltidskonceptet New Nordic by SAS erbjuds på 80 000 flygningar om året. Menyerna ingår för passagerare som reser med SAS Plus på kortdistansflygningar på minst 80 minuter. Passagerare som reser med SAS Go på flygningar på minst 80 minuter i Skandinavien och övriga Europa kan förbeställa måltidskonceptet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
SAS pressjour, tel +46 8 797 29 44