Verdensførende iværksættere mentorer for SAS-stipendiater

September 6, 2018 16:15

Tre vinderidéer er tildelt et SAS Scholarship, som har til formål at facilitere møder og inspirere til udvikling af nye idéer. Vinderne har bl.a. fået tilknyttet hver sin succesfulde iværksætter som mentor. Claus Meyer, en af Danmarks mest anerkendte madentreprenører er mentor for den vindende danske idé – Wholi, som fremstiller snacks baseret på insekter.

Claus Meyer har i længere tid været engageret i miljøvenlig produktion af mad og et bæredygtigt fødevareforbrug. Inden for rammerne af SAS Scholarship er han mentor for Jessica Rose Buhl-Nielsen og Malena Sigurgeirsdóttir, grundlæggerne af Wholi. Wholi fremstiller snacks baseret på en alternativ og miljøvenlig ingrediens – spiselige insekter.

-Wholi er en fremragende forretningsidé som på en bæredygtig måde kan bidrage til at tilfredsstille den fremtidige efterspørgsel efter mad. Jeg er glad for at kunne dele ud af min erfaring og mit net af kontakter til Jessica og Malena, siger Claus Meyer.

-SAS håber, via SAS Scholarship, at kunne hjælpe og inspirere Wholi til at udvikle produktsortimentet, øge produktkendskabet og få flere mennesker til at spise insekter i stedet for kød. Det vil være et vigtigt bidrag til menneskers sundhed og miljøet, siger Didrik Fjeldstad, VP for Brand & Marketing i SAS.

-To mia. mennesker over hele verden spiser dagligt insekter. Insekter er både velsmagende og har et betydeligt næringsindhold. Vores ambition er at få skandinaver til også at spise insekter. Vi håber også på sigt at kunne fremstille vores produkter baseret på insekter fra Skandinavien, siger Malena Sigurgeirsdottir og Jessica Buhl-Nielsen, grundlæggere af Wholi.

Om SAS Scholarship

SAS Scholarship blev igangsat i efteråret 2017 for at facilitere betydningsfulde møder, at gøre rejsemål tilgængelige og at bidrage med inspiration til personer, som på en bæredygtig måde vil ændre verden. Der er kåret en vinder i hhv. Sverige, Danmark og Norge, som alle er sat sammen med indflydelsesrige mentorer. Sammen har hver vinder og mentor skræddersyet en rejse verden rundt. Mentorerne støtter med viden, erfaring og netværk, og i samarbejde med SAS skabes enestående rejser og oplevelser, som kan bidrage til realisering af hver idé. http://www.sasscholarship.com

Om Wholi:

Wholi fremstiller snacks baseret på insekter, som er en alternativ og miljøvenlig ingrediens med mange fordele – de er rige på protein og indeholder flere vitaminer og mineraler. www.wholifoods.com

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling 4532323135