Overenskomststridige arbejdsnedlæggelser i Københavns Lufthavn

September 11, 2019 17:45

At lave en overenskomststridig arbejdsnedlæggelse for tredje gang i Københavns Lufthavn er uholdbart og dybt alvorligt. Vi kan konstatere, at de ulovligt nedlægger arbejdet, når medarbejderen møder ind. Det er et angreb på den danske model.

Arbejdsretten har i dag, igen, afgjort, at det er en ulovlig strejke, udstedt påbud om, at de skal gå i arbejde straks, og idømt skærpet bod. Samtidig kan vi konstatere, at 3F deler holdningen om at, lovgivningen skal respekteres, og at der er foreningsfrihed i Danmark – derfor er vi  helt uforstående over for, at medarbejderne igen i dag har nedlagt arbejdet.

Det er en dybt alvorligt og principiel sag, som SAS ikke kan løse. Det handler om danske arbejdsretsprincipper og  er en principiel sag om foreningsfrihed. Vi står fuldstændig bag vores medarbejderes ret til frit at vælge fagforening. Det vil vi altid stå fast på, og derfor kommer medarbejderen på arbejde igen.

For yderligere information kontakt venligst SAS’ presseafdeling på +45 32 32 31 35.