SAS-KAMPAGNEN ’THE ARRIVALS’ VINDER TRE EFFIE AWARDS

October 16, 2019 11:30

SAS-kampagnen ’The Arrivals’, der er skabt i tæt samarbejde med & Co./NoA, har netop vundet tre Effie Awards Europe, der hylder de mest effektive marketingindsatser i Europa.

’The Arrivals’, der blev lanceret i oktober sidste år, er blevet set af over 40 millioner på Facebook, og nu indtager den officielt listen over Europas mest effektive markedsføringskampagner.

Ved Effie Awards Europe prisuddelingen i Bruxelles vandt kampagnen i hele tre kategorier: Best demonstration of Integrated Effectiveness, Small Budget og Travel & Tourism.

”Kampagnen viser, hvordan det at rejse udvikler os som mennesker og ændrer vores syn og perspektiver på verden. Et af de steder, hvor denne energi specielt kan føles, er i ankomsthallen. Det er nærmest et magisk sted. ’The Arrivals’ er blevet vist i både Skandinavien, Europa og USA og har opnået den største campaign-liking, der er målt for SAS, siden We Are Travelers-universet blev lanceret,” siger Martin Adonis, Marketing Manager, SAS.

Kampagnen er skabt i tæt samarbejde med bureauet & Co./NoA, der har været kreativ motor bag konceptet og taglinen: ”Going places takes us places”, og den er syvende film i SAS’ brandunivers We Are Travelers.

Filmen er optaget over fire dage i ankomsthallen i Københavns Lufthavn fra tre specialbyggede tårne, der har givet mulighed for at indfange de helt intense sekunder, som viser den ganske særlige fornemmelse, når man kommer hjem fra rejsen.

Billeder og flere oplysninger om kampagnen findes på www.flysas.com/wearetravelers.

Effie Awards Europe

Effie Awards har siden 1996 hædret de mest effektive marketingkampagner i Europa. Priserne uddeles til kampagner, der har opnået succes via målbar, effektiv kommunikation på to eller flere europæiske markeder.

Bag prisen står den europæiske organisation EACA (European Association of Communications Agencies), og alle cases indsendt til Effie Awards bliver nøje bedømt af et international dommerpanel bestående af førende fagfolk.

Effie Awards Europe blev i år uddelt for 23. gang, og alle vindere kan ses hér.