SAS åpner ny rute til Lakselv

March 26, 2020 09:30

SAS begynner å fly strekningen Oslo - Lakselv, den 17. april etter 17 års fravær. SAS imøtekommer dermed et sterkt ønske om en direkterute som vil gi en mer effektiv flyforbindelse til Nordkapps nærmeste flyplass.

Ruten vil flys to ganger i uken, mandag og fredag, spesielt tilpasset reisebehovet for personell i Forsvaret. Tidtabellen gir også forbindelser til SAS og Star Alliance’ øvrige rutenett, og med det åpnes det opp for internasjonal trafikk med reisende som vil oppleve den vakre naturen i den aller nordligste delen av Norge.

– Selv om det er en spesiell situasjon i disse korona-tider, kan Forsvarets personell med familie og venner snart få nyte godt av vårt nye flytilbud. Det er også gledelig at vi gjør denne nordligste delen av Norge tilgjengelig for mange andre gjennom SAS og Star Alliance’ store rutenett, sier finansdirektør i SAS, Torbjørn Wist.

Nordkapp med hele Porsanger-regionen er et yndet reisemål med sin pittoreske natur. Opplevelsene er spektakulære, med nordlys og midnattssol i de respektive årstidene, og gjør turer på ski, til fots eller kano til noe helt spesielt. Som navnet Lakselv tilsier, så er det godt laksefiske og man kan velge blant 4 000 innsjøer for ferskvannsfiske.

Flygningene til Lakselv starter 17. april med en 140-180 seters Boeing 737, og fra neste høst vil markedets mest miljøvennlige fly på kort- og mellomdistanse, Airbus 320 neo, fases inn i det norske rutenettverket, og med det også forbedre kvaliteten på flytilbudet ytterligere.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt SAS pressevakt: +47 64 81 88 00

SAS, Skandinavias ledende flyselskap, frakter mer enn 30 millioner passasjerer i året til, fra og innen Skandinavia.  Flyselskapet har tre hovedsentraler – København, Oslo og Stockholm – med 125 destinasjoner i Europa, USA og Asia. Med skandinavisk kulturarv og bærekraftige verdier i ryggen skal SAS redusere de totale karbonutslippene med 25 prosent og operere med biodrivstoff tilsvarende det totale forbruket av drivstoff som brukes til å drifte alle SAS-innenriksflyvninger, innen 2030. I tillegg til flyoperasjoner tilbyr SAS bakkehåndteringstjenester, teknisk vedlikehold og flyfrakttjenester. SAS er medlem av Star Alliance™ som ble grunnlagt av blant annet SAS, og sammen med partnerflyselskaper tilbyr selskapet nesten 19 000 daglige flyvninger til mer enn 1300 destinasjoner verden over.

Images

vidar-nordli-mathisen-yJKb_4vjYwA-unsplash.jpgthomas-lipke-oIuDXlOJSiE-unsplash.jpgBi3706_rgb_SAS_Neo_Bild_1_2019.jpg