75 stolta år i luften

August 1, 2021 15:13

För 75 år sedan, idag, den 1 augusti, såg SAS dagens ljus och har sedan dess stolt transporterat passagerare till, från och inom Skandinavien. Skandinavien skulle inte vara detsamma idag utan ett starkt skandinaviskt flygbolag, och vi kommer naturligtvis fortsätta att spela en nyckelroll inom skandinavisk infrastruktur även i framtiden.

Innovation har varit en naturlig del av SAS genom alla dessa år. Från när vi flög världens första flygning över Nordpolen, och därmed förkortade flygtiden mellan kontinenter, till vårt nuvarande och fortsatta engagemang för en hållbar flygindustri.

Våra nyaste flygplan i SAS-flottan flyger med ännu mer komfort, mindre buller och med upp till 30 procent lägre koldioxidutsläpp – och utgör bara ett av många initiativ på resan mot ett mer hållbart flygande. Denna resa är avgörande för en hållbar framtid och SAS kommer i samarbete med hela ekosystemet fortsätta ta en aktiv och ledande roll i detta arbete.

SAS är ett företag i en bransch som lever på att föra världen samman där vi har möjlighet att bygga broar och bidra till kunskap och förståelse genom de mänskliga mötena.

Ett varmt tack till alla er som har hjälpt till att skapa och heja på SAS under dessa 75 år. Vi ser fram emot att ha er alla fortsatt ombord under de kommande åren!

Bi3706_rgb_SAS_A330_Bild_4.jpg