Hit flyger SAS i vår och sommar

February 9, 2021 10:30

SAS öppnar upp 180 direktlinjer från Skandinavien till Europa i vårens och sommarens trafikprogram. Det förutsätter att reserestriktionerna då har lättats. Förutom att en rad linjer återöppnas, lanseras flera nyheter som Stockholm-Barcelona, Oslo-Faro och Köpenhamn-Larnaca.

Efterfrågan på flygresor lite längre fram ökar, särskilt till varmare destinationer. SAS inför därför fler avgångar till en rad populära resmål runt Medelhavet.

Även om det idag råder stränga reserestriktioner på grund av Covid-19, finns det förhoppningar om lättnader framöver med en ökande vaccineringsgrad och minskad smittspridning i samhället. I takt med dessa kommer SAS även att öka kapaciteten på alla inrikeslinjer, samt inom Norden och till storstäder i Nordeuropa, för att möta en ökande efterfrågan på såväl fritids- som arbetsresor.

Läs mer om hela vårt trafikprogram i vår och sommar

Trygga resor med SAS
Flyg är ett tryggt sätt att resa på i pandemin eftersom luften ombord är ogynnsam för smitta. Det senaste året har SAS infört en rad åtgärder och rutiner för att ytterligare skapa säkra flygresor. Läs mer om våra åtgärder på SAS Safe Travel.

Flexiblare alternativ
Flexibilitet är viktigt för resenärer, särskilt nu när resandet är mer utmanande än vanligt. SAS har därför infört flexiblare ombokningsalternativ för att göra det enklare för våra resenärer. Resenärer kan avboka internationella resor upp till 72 timmar före avgång och få en SAS Travel Voucher, som gäller som betalning på alla SAS-destinationer. För inrikesresor i Sverige, Norge eller Danmark erbjuder SAS ombokning utan avgift fram till en timme innan avgång för SAS Go Flex-biljett. SAS Plus-biljett är både omboknings- och återbetalbar. Det gäller både inrikesresor och internationella resor. Vidare erbjuder SAS 24-timmars öppet köp om resenärerna har bokat resan genom SAS.

Läs mer om SAS Flexibel Bokning

Fakta
SAS öppnar upp 180 direktlinjer från Skandinavien till Europa. SAS ökar antalet avgångar till Alicante, Malaga, Mallorca, Alanya, Nice, Rom och Aten. SAS öppnar även nya rutter med avgångar från och med påsk till:

• Barcelona från Stockholm, Köpenhamn och Oslo
  • Larnaca (Cypern) från Stockholm och Köpenhamn