Chief Commercial Officer Karl Sandlund lämnar SAS

April 4, 2022 08:30

Idag meddelade SAS Executive Vice President och CCO, Karl Sandlund, att han kommer att lämna SAS för ett nytt uppdrag.

“Karl har varit på SAS sedan 2004 och det är tråkigt att se honom lämna. Han har varit en nyckelperson inom flera olika områden av företaget de senaste 18 åren. Både från ett personligt och professionellt perspektiv är jag mycket tacksam för hur Karl introducerade mig till SAS när jag började förra året. Jag är säker på att hans driv och passion för samhället är något som hans nya uppdragsgivare kommer att värdesätta högt. Jag önskar honom all lycka i hans framtida roller”, säger Anko van der Werff, VD och koncernchef för SAS.

“Det är med blandade känslor jag lämnar SAS. Det har varit en fantastisk resa och jag har haft många spännande befattningar inom företaget genom åren. De förändringar vi har sett och utvecklingen mot en mer hållbar flygindustri med SAS i ledande position, ligger mig varmt om hjärtat. Jag har nu accepterat ett erbjudande i ett företag som främjar utveckling och möjligheter för vår nästa generation, vilket är något jag värderar högt. Jag vill tacka mina kollegor på SAS för deras engagemang och stöd genom åren och jag kommer att följa utvecklingen av SAS FORWARD, en plan som kommer att säkerställa en hållbar framtid för detta fantastiska företag”, säger Karl Sandlund, CCO för SAS.

SAS kommer nu att påbörja rekryteringen av hans efterträdare. Karl lämnar företaget senast i början av oktober

För ytterligare information, vänligen kontakta:

SAS pressjour, +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, strävar SAS efter att vara världsledande inom hållbart flyg. Vi ska minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent till år 2025, genom att använda mer hållbart flygbränsle och vår moderna flotta med bränsleeffektiva flygplan. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen.
För ytterligare information besök

Informationen lämnades av Louise Bergström för offentliggörande den 4 april 2022 kl. 08.30 CET.