DEN AV SAS SCANDINAVIAS PILOTFÖRENINGAR VARSLADE STREJKEN SKJUTS UPP TILL 4 JULI 12.01

July 2, 2022 11:45
Regulatory information

Efter veckor av medling har medlarna, tillsammans med SAS och SAS Scandinavias pilotföreningar, beslutat att den av SAS Scandinavias pilotföreningar varslade strejken skjuts upp till den 4 juli 2022 12.01 CET. SAS välkomnar medlarnas beslut då det fortsätter att vara företagets bestämda målsättning att nå en överenskommelse och undvika strejk.

För mer information, vänligen kontakta:

SAS pressjour, +46 8 797 29 44

SAS, Skandinaviens ledande flygbolag, med knutpunkter i Köpenhamn, Oslo och Stockholm, flyger till resmål i Europa, USA och Asien. Inspirerade av vårt skandinaviska arv och hållbarhet, strävar SAS efter att vara världsledande inom hållbart flyg. Vi ska minska de totala koldioxidutsläppen med 25 procent till år 2025, genom att använda mer hållbart flygbränsle och vår moderna flotta med bränsleeffektiva flygplan. Förutom flygverksamheten, erbjuder SAS marktjänster, tekniskt underhåll och frakttjänster. SAS är en av grundarna av Star Alliance™ och tillsammans med partnerbolagen erbjuds ett stort antal destinationer runt om i världen.
För ytterligare information besök https://www.sasgroup.net

Denna information är sådan information som SAS AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades av Louise Bergström för offentliggörande den 2 juli 2022 kl. 11.45 CET.