DEN DANSKE STAT FORLÆGNER AFTALE MED SAS

December 19, 2022 15:00

Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI) har valgt fortsat at anvende SAS som samarbejdspartner, og SAS fortsætter dermed med at flyve en lang række offentligt ansatte både i og uden for Skandinavien.

SAS underskriver en toårig aftale med Staten og Kommunernes Indkøbsservice (SKI), som omfatter i alt 205 ruter inden for Skandinavien, Europa, USA samt til Asien og Australien i samarbejde med Singapore Airlines. SAS er dermed den største leverandør af flyrejser til den danske stat.

”Vi i SAS er meget stolte af den gode nyhed, at vi igen har fået en aftale med SKI og dermed kan fortsætte med tilbyde at SAS-netværket til offentligt ansatte i Danmark. Vi har haft et mangeårigt samarbejde med den danske stat i årtier, og vi er naturligvis glade for den fortsatte tillid. Det fortæller, at vi har et konkurrencedygtigt produkt i form af et stærkt netværk ud af Danmark – også når det gælder tidsplan og pris,” siger Thérèse Lorenius, Co-acting Chief Commercial Officer.

Aftalen træder i kraft den 1. marts 2023 og gælder i to år med mulighed for forlængelse et år ad gangen i to omgange.

Fossilfrie rejser
Luftfarten spiller en vigtig rolle i samfundet, og vi ønsker, at fremtidige generationer også skal kunne rejse eller transportere varer på en tidseffektiv måde. Fossilfri flyvning er derfor et vigtigt mål for SAS, og vejen dertil består af flere dele.

En af dem er vores arbejde med at øge tilgængeligheden og også brugen af ​​bæredygtige flybrændstoffer, såsom biobrændstoffer, da bæredygtige flybrændstoffer reducerer de klimapåvirkende CO2-udledninger dramatisk sammenlignet med fossile brændstoffer.

Vi inviterer vores rejsende og erhvervskunder til at tage med os på den rejse. Med vores Corporate Sustainability Program kan både Cargo og erhvervskunder reducere deres Scope 3-emissioner fra transport eller flyrejser ved at købe biobrændstof til dele af eller hele rejsen.

SAS tjener ikke noget på salget af bæredygtigt flybrændstof, og alt, hvad vores kunder køber, tilføjes til det, vi allerede har forpligtet os til at købe.

a320-neo-sunset-aerial-view-sas.jpg