SAS åbner nye ruter til Toronto fra København og Stockholm

February 8, 2022 11:00

SAS udvider sit netværk i Nordamerika og planlægger direkte ruter til Toronto fra København og Stockholm, med første flyvning i juni 2022. SAS vil operere tre ugentlige afgange fra København og fire ugentlige afgange fra Stockholm, med helt nye A321LR-fly.

Toronto er den fjerdestørste by i Nordamerika; et internationalt forretnings- og finanscentrum, en kosmopolitisk by med et imponerende udbud af oplevelser for rejsende, fra store sports- og kulturbegivenheder, til storslåede udendørs landskaber ved de store søer.

”Vi er glade for at kunne annoncere direkte flyforbindelser fra Skandinavien til Toronto, som det næste skridt i at styrke vores nordamerikanske netværk. SAS’ nye ruter vil gøre det let for vores kunder at rejse mellem Skandinavien og Canada. Flyene afgår fra Skandinavien ved middagstid og fra Toronto om eftermiddagen, hvilket muliggør gode forbindelser til andre destinationer, i begge ender,” siger Karl Sandlund, EVP, Commercial, SAS.

SAS’ direkte ruter til Toronto starter i juni 2022, såfremt SAS opnår de nødvendige godkendelser fra myndighederne. Billetsalget begynder snart.

Toronto-ruterne vil blive betjent med A321LR-fly i en konfiguration med tre klasser. Flyet har 157 sæder, fordelt på 22 sæder i SAS Business, 12 sæder i SAS Plus (premium economy) og 123 sæder i SAS Go (economy).

”SAS sigter mod at blive global leder inden for bæredygtig luftfart. Med vores indfasning af nye, brændstofeffektive fly, har vi nu en af Europas mest moderne flyflåder.  De nye, avancerede fly vil give vores kunder mulighed for at rejse på en mere behagelig, komfortabel og bæredygtig måde,” fortsætter Sandlund.

I den kommende sommersæson vil SAS flyve til i alt syv destinationer i USA og Canada: Boston, Chicago, Los Angeles, New York, San Francisco, Washington DC og Toronto.

Trafikplan til og fra Toronto:
København-Toronto: Tirsdag, torsdag og lørdag
Toronto-København: Mandag, onsdag og fredag
Stockholm-Toronto: Mandag, onsdag, fredag og søndag
Toronto-Stockholm: Tirsdag, torsdag, lørdag og søndag

Fakta om Airbus 321LR
Flyet har 22 Business-, 12 Plus- og 123 Go-sæder, hvilket i alt giver 157 sæder, i dette single-aisle-fly. Sæderne er særligt udvalgt til A321LR for at optimere komforten i alle tre rejseklasser, så den lever op til forventningerne hos frekvente rejsende. Sæderne på SAS Business kan nemt konverteres til en behagelig, helt flad seng. Der findes forskellige mood-light-scenarier i kabinerne, samt højhastigheds Wi-Fi. Hvert sæde er udstyret med IFE-skærme, strøm til PC og/eller Hi-power-USB. Det reducerede støjniveau i kabinen vil forbedre rejseoplevelsen ombord yderligere.
A321LR er en del af SAS’ igangværende flådefornyelse og vil, sammenlignet med tidligere generationer af tilsvarende fly, mindske klimaaftrykket fra emissioner.

Images

Scandinavian Airlines-SAS-Toronto-1.jpgScandinavian Airlines-SAS-Toronto-2.jpgSAS A321LR Fotograf_Andy_Prhat_281A4824.jpg