SAS og Apollo indgår aftale for sommeren

March 10, 2022 08:00

SAS og Apollo har underskrevet en aftale om charterflyvninger for sommeren 2022, til en værdi af cirka 1 milliard SEK. Flyvningerne går fra flere end 20 steder i Sverige, Norge og Danmark, til over 30 destinationer omkring Middelhavet i Grækenland, Kroatien, Cypern, Albanien og Tyrkiet.

SAS og Apollo har, inden for rammen af sin treårige samarbejdsaftale, indgået en aftale om sommerens charterflyvninger fra Skandinavien, som gælder for totalt cirka 150.000 passagerer.

SAS fortsætter indfasningen af nye, brændstofeffektive fly og har nu en af Europas mest moderne flyflåder. Charterflyvningerne vil primært blive fløjet med nye Airbus 320-fly, som giver de rejsende en mere komfortabel og bæredygtig måde at rejse på.

SAS stræber efter at være førende inden for bæredygtig luftfart og arbejder hårdt på at reducere sine emissioner. Det gør SAS eksempelvis med moderne og brændstofeffektive fly, samt ved at anvende sig af bæredygtige flybrændstoffer. SAS har en målsætning om at reducere de klimapåvirkende emissioner med 25 procent inden 2025.

A320Neo_Winter2022.jpg