Simon Pauck Hansen lämnar SAS

December 20, 2022 09:30

SAS AB (publ) (SAS) meddelar idag att Simon Pauck Hansen, Executive Vice President och Chief Operating Officer, har beslutat att lämna SAS.

Efter många års trogen tjänst och framgångsrik karriär inom SAS lämnar Simon Pauck Hansen nu bolaget. Pandemins påverkan på flygindustrin har krävt betydande förändringar i SAS och Simon Pauck Hansen har spelat en nyckelroll i processen med att ta SAS genom den största krisen flygindustrin någonsin har upplevt, samtidigt som han arbetat på att förbereda SAS för en konkurrenskraftig framtid i den nya marknaden. Simon har varit drivande i implementeringen av SAS Forward-planen och huvudkomponenterna under Simons ansvar är realiserade eller planerade när SAS nu går in i nästa fas av transformationsplanen.

Simon Pauck Hansen har gjort betydande insatser för SAS under alla de år han varit i bolagets tjänst. Vi är mycket ledsna över att han har valt att lämna SAS, och jag vill personligen tacka Simon för vårt nära samarbete och hans engagemang för företaget under min tid som VD”, säger Anko van der Werff, SAS VD och koncernchef.

Jag började i SAS som trainee för 26 år sedan och jag är mycket tacksam för alla erfarenheter och möjligheter som jag fått under denna tid. Det har varit en fantastisk resa att vara en del av detta företag och att navigera genom upp- och nedgångarna i denna mycket dynamiska bransch. De senaste tre åren har krävt betydande förändringar för alla i SAS, men jag är övertygad om att en ljusare framtid nu stundar. Det är dock dags för mig att lämna över tyglarna. SAS kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, och det har varit ett väldigt svårt beslut för mig att ta”, säger Simon Pauck Hansen, SAS Executive Vice President & Chief Operating Officer.

Simon lämnar över ansvaret till Mikael Wångdahl, för närvarande VP SAS Link och External Production, som går in i rollen som tillförordnad Chief Operating Officer. Mikael tillför omfattande kunskap från flygsektorn såväl som lång operativ erfarenhet från SAS. Överlämningen pågår och kommer att slutföras under januari månad.

Simon_Pauck_Hansen (1).jpg