Red Barnet og SAS forlænger humanitær sponsoraftale

November 19, 2004 13:00

Red Barnet i Danmark, Sverige og Norge og SAS koncernen har indgået en humanitær sponsoraftale gældende frem til udgangen af 2008. Aftalen indebærer, at SAS årligt vil donere knap 6,2 millioner svenske kroner til Red Barnet. Beløbet fordeles mellem organisationerne i Danmark, Norge og Sverige og er dedikeret til arbejdet for børns rettigheder.

– Det er en flot økonomisk støtte, SAS hvert år giver til vores arbejde. Med de midler kan vi gøre en stor forskel for mange børn, der behøver vores hjælp, siger Red Barnets generalsekretær Mimi Jakobsen.

Støtten fra SAS har betydet meget for Red Barnets arbejde bl.a. for børn i krig og på flugt. I det nordlige Uganda raser en blodig borgerkrig. 24.000 børn er i løbet af de sidste 18 år blevet kidnappet fra deres hjem for senere at blive tvunget til at være børnesoldater eller sexslaver i oprørshæren. Red Barnet hjælper de børn, for hvem det lykkes at flygte. Det er bl.a. støtten fra SAS, der gør dette arbejde muligt.

Red Barnet har også gennem årene udført et stort stykke arbejde for udsatte børn i Danmark. Børn, der sjældent kommer på ferie eller weekendophold med deres egen familie får et pusterum fra hverdagen via ophold i Red Barnets Netværksfamilier. Det er også bl.a. støtte fra SAS, der gør dette arbejde muligt.

Samarbejdet mellem SAS Koncernen og de skandinaviske Red Barnet organisationer startede i 1998. SAS Koncernen har i alle årene været hovedsponsor for Red Barnet i Danmark, Sverige og Norge. I de kommende år vil Red Barnet og SAS bruge de tidligere erfaringer til at styrke samarbejdet yderligere.

– Hos SAS er vi meget bevidste om, at vi som virksomhed er en del af samfundet, og at vi skal tage ansvar. Vi ønsker, at vores kunder og medarbejdere skal vide, at de flyver med og arbejder i et flyselskab, som tager et samfundsmæssigt ansvar og bekymrer sig om andre menneskers liv. Red Barnet har kendskabet til, hvor hjælpen behøves – og ekspertisen til at gøre en forskel. Derfor har SAS valgt at fortsætte støtten til Red Barnet, siger Susanne Larsen, Adm. Direktør for SAS Scandinavian Airlines Danmark.

For yderligere information:
Generalsekretær i Red Barnet, Mimi Jakobsen, telefon 3524 8518 / 2325 4854
Adm. Direktør i Scandinavian Airlines Danmark, Susanne Larsen, telefon 2322 3044

SAS Scandinavian Airlines Danmark A/S
Informationsafdelingen