SAS hjälper V-birds passagerare

October 9, 2004 15:39

SAS hjälper V-birds passagerare

Det tyska lågservicebolaget V-bird Airlines har ställt in alla sina flygningar, däribland på linjen Arlanda-Düsseldorf (Niederrhein), på grund av finansiella problem. Det innebär att ett antal passagerare inte kan flyga med V-bird till Tyskland. Men det betyder också att många svenskar är strandsatta i Tyskland och inte kan flyga hem som planerat.

– Till dem som nu inte kan flyga mellan Düsseldorf och Arlanda, trots att de köpt biljett av V-bird, erbjuder vi möjligheten att resa med oss istället för 1.500:- enkel resa, säger Susanne Dahlberg, ansvarig för Revenue Management på Scandinavian Airlines Sverige.

– Vi är beredda att hjälpa dem som på något sätt kan visa att de köpt en resa mellan Düsseldorf och Arlanda med V-bird. Självklart erbjuder vi också dem som sitter fast på Arlanda, p g a V-bird, denna möjlighet.

Erbjudandet gäller direktliner till Stockholm. Den som vill utnyttja Scandinavian Airlines Sveriges erbjudande kontaktar SAS Sales Centers i Sverige på tfn 0770-727 727, eller på tfn +46-8-797 4000 från utlandet.

För ytterligare information, var god kontakta:
Susanne Dahlberg, Ansvarig Revenue Management Sverige,
tfn 070-997 50 74

INFORMATIONSAVDELNINGEN SCANDINAVIAN AIRLINES SVERIGE

————————————————————
Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se
Följande filer finns att ladda ned: