SAS Braathens starter flygninger til Reykjavik

December 8, 2005 08:00

Fra sommerprogrammets start 26. mars starter SAS Braathens en ny rute til Reykjavik på Island. Ruten skal flys tre ganger i uken med en Boeing 737.
Det blir enveis-priser på ruten og laveste pris starter fra NOK 661 en vei, inkludert skatter og avgifter. Billettsalget starter tirsdag 13. desember. Ruten kommer til å ha tre- klassekonsept, dvs Business Class, Economy Flex og Economy.

Det er anskaffelsen av et Boeing 737-fly – nummer 52 i rekken – som gjør denne ekspansjonen mulig.

-Det er nære og historiske bånd mellom Norge og Island og det er betydelig kontakt mellom de to landene. Vi vet at mange nordmenn anser Island som et attraktivt reisemål og det er med stor tilfredshet at jeg kan slå fast at vi nå gir både nordmenn og islendinger et godt tilbud, sier administrerende direktør Petter Jansen i SAS Braathens. –Island er dessuten et av de få reisemålene til/fra Norge hvor SAS Braathens i dag ikke har et eget tilbud, sier Jansen.

Fra før har SAS Braathens offentliggjort at selskapet introduserer hele fem nye utenlandsruter fra sommerprogrammets start.
Fra 26. mars tilbyr SAS Braathens flere ukentlige rundturer mellom Oslo og Wien, Kreta, Athen og Napoli. Samtidig åpner selskapet en ny direkterute mellom Torp ved Sandefjord og Malaga, mens ruten Torp – Nice gjenopptas etter en vinterpause.

SAS Braathens åpner også fra 11. februar et antall nye utenlandsruter som skal betjene regionale markeder i Norge. Det gjelder Bergen – Roma og Bergen – Paris, Kristiansand – Alicante, og Stavanger – Roma og Stavanger – Paris. De nye rutene på Bergen vil bli lagt opp slik at de korresponderer med Hurtigruten i begge retninger. Alle de nye rutene vil bli operert på lørdager med fly av typen Boeing 737.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
informasjonssjef i SAS Braathens, Siv Meisingseth tlf. 95716145